Fasolea verde, leguma minune

315

fasoleFasolea verde deţine toate calităţile şi beneficiile tuturor legumelor, oferind un număr neînsemnat de calorii. Această legumă merită toate aprecierile noastre.

Fasolea îşi are originea în Peru, America de Sud. Europenii au încercat gustul fasolei verzi în secolul al XVI-lea ea răspândindu-se în toată Europa. Fasolea verde se recoltează până ce ea ajunge la maturitate, şi din această cauză, calităţile sale nutriţionale sunt remarcabile. Fasolea verde conţine multe vitamine şi minerale, antioxidanţi şi fibre, toate ridicând la rangul de prinţesă această legumă. Şi nu punem punct aici. Pe lângă faptul că fasolea verde are foarte puţine calorii, vitamina K, vitamina C, vitamine din complexul B, fasolea verde conţine şi omega 3. De asemenea fasolea verde asigură organismului şi minerale precum: fier, potasiu, magneziu, fosfor, calciu, mangan şi cupru. Fasolea verde are în componenţa sa şi o cantitate apreciabilă de proteine vegetale, foarte benefice în dietele vegetariene şi nu numai. Fierul şi vitamina K pe care fasolea verde le conţine în cantităţi mari o fac foarte apreciabilă în ameliorarea şi prevenirea bolilor de sânge. Fasolea verde este bogată în antioxidanţi şi fitonutrienţi, precum beta-caroten şi luteină, dar şi violaxantin şi neoxantin. Toate acestea fiind destul de benefice inimii. Mai mult, este bună pentru imunitate în general stimulând sistemele naturale de protecţie în lupta cu celulele de tip canceros. Fasolea verde susţine sistemul osos datorită combinaţiei speciale de minerale pe care o conţine. Fasolea verde este recomandată în dietele pentru pierderea în greutate deoarece conţine calorii “negative”, dar şi pentru a adopta un stil de viaţă sănătos. Iată şi un secret dacă vrei ca fasolea să rămână verde şi după fierbere, se pune în apa în care se pregăteşte o lingură de ulei. După ce apa dă în clocot se adaugă şi fasolea şi se fierbe 5 minute după ce apa începe să dea iar în clocot. Când este gata se trece fasolea sub un jet de apă rece (îşi menţine culoarea) şi stropeşte cu suc proaspăt de lămâie. Fasolea verde e mult mai gustoasă dacă se adaugă roşii şi usturoi, dar şi în amestec cu aroma mărarului şi este delicioasă în tocăniţele cu multă ceapă. Se mai poate servi sub variantă de salată, împreună cu migdale sau nuci. Se mai adaugă în supe, ciorbe sau se potriveşte foarte bine în sosuri lejere de smântână sau iaurt. Fasolea verde se găseşte tot timpul anului, deoarece calităţile ei se menţin şi prin congelare. Încă din această lună, până la sfârşitul lui septembrie şi puţin din octombrie, fasolea verde este “în sezon”. Abuzul este chiar indicat!

Cristina Răscol

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here