Fasolea neagră, mai sănătoasă decât cea albă

208
fasoleFasolea neagră sau Phaseolus vulgaris L. este bogată în proteine, grăsimi, vitamina B1, B2 şi carbohidraţi.
Preparată cu abur, fasolea neagră poate fi folosită pentru o alimentaţie sănătoasă deoarece cu ajutorul aburilor conţinutul fenolic şi valorile nutriţionale nu se pierd ca în cazul fierberii.

Fasolea neagră are un conţinut bogat de acid folic şi este clasată printre leguminoasele cele mai sănătoase, având în componenţă şi foarte mulţi antioxidanţi.
Fasolea neagră ajută şi la scăderea nivelului colesterolului. Conţine fibre, curăţă organismul de radicalii liberi şi luptă împotriva anumitor forme de cancer.
Acidul folic al fasolei negre contribuie la diminuarea nivelurilor sanguine de homocisteina. Homocisteina este un aminoacid asociat cu riscul bolilor de inimă, atunci când nivelurile sanguine cresc.
Acidul folic este vital pentru femeile însărcinate, acesta având rolul de a diminua riscul malformaţiilor congenitale.
Flavonoidele micşorează riscul unor forme de cancer precum cancerul de sân, de prostată sau de colon.
Cristina RĂSCOL

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here