Evită să prăjeşti alimentele

118

prajeliPrăjirea este procedeul de a prepara un aliment prin introducerea sa în grăsime încinsă. Carnea şi cartofii sunt cele mai utilizate alimente care sunt predestinate prăjirii în ulei, deoarece în urma acestui procedeu sunt foarte gustoase. Prăjirea se poate face în orice tip de ulei sau untură.

Gust bun, efect dăunător

Suntem înnebuniţi după cartofii, fripturile sau cârnăciorii prăjiţi. Gustul lor este grozav şi ne încântă papilele gustative. Dar ţi-ai pus întrebarea dacă şi restul organelor se simt bine în urma a ceea ce mănânci? Stomacul este iritat şi ne răspunde cu aciditate, inima e şi ea supărată deoarece, prin prăjire, grăsimea devenită toxică se depune pe artere. După ce prăjim alimentele acestea îşi pierd valoarea nutritivă din cauza faptului că uleiurile supuse încălzirii elimină radicali liberi, adică acei atomi care nu fac bine corpului. Consecinţele imediate ale consumului de prăjeli pot fi arsurile, crizele hepato-biliare sau pancreatice. Consumate pe timp îndelungat, prăjelile pot declanşa boli de inimă, îmbătrânire prematură şi cancer.

Chiar şi fumul care se degajă în urma prăjirii alimentelor dăunează sănătăţii. Cele mai afectate sunt persoanele care pregătesc preparate de acest gen. Bucătarii sunt în pericol de a suferi de cancer de plămâni sau de gât dacă ceea ce pregătesc se bazează pe folosirea uleiurilor încinse.

Despre şniţele şi chifteluţe prăjite

Mulţi dintre noi alegem să preparăm, din bucăţica de carne pe care tocmai am cumpărat-o, chifteluţe sau şniţele. Se pregătesc relativ uşor (mai ales şniţelele) şi au un gust grozav. Dar trebuie să ştiţi că nici chiftelele, şi nici şniţelele nu sunt sănătoase.

Chifteluţele se digeră foarte greu. Carnea tocată din care se prepară este bogată în grăsime care prin prăjire se oxidează foarte uşor eliminând substanţe toxice (cancerigene).

Sfat: Pregăteşte chifteluţe din legume prăjite deoarece sunt mult mai sănătoase faţă de cele cu carne.

Despre şniţelele se spune că sunt preparate indigeste. Carnea prăjită învelită într-o crustă de ou reprezintă o sursă sigură de toxine, dar şi o bombă calorică.

Sfat: Renunţă la obiceiul de pregăti copiilor unul dintre meniurile lor preferate – piure cu şniţel de pui. Înlocuieşte şniţelul cu carne preparată la cuptor.

Consumă prăjeli doar ocazional!

Indiferent cât de mult ţi-ar plăcea alimentele prăjite, trebuie să iei în seamă efectele lor nocive. Există şi alte modalităţi de preparare care sunt şi sănătoase şi au ca finalitate feluri de mâncare atractive. Obişnuieşte-te să prepari mâncarea la cuptor sau la abur pentru că sunt cele mai sigure metode de a preveni anumite boli. În schimb, în ceea ce privesc prăjelile, apelează la ele foarte rar.

Cristina Răscol

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here