Duşmanii din alimentaţia ta

146

dusmanii alimentatieModul în care ne alimentăm este factorul important al sănătăţii organismului, în care acesta face faţă bolilor sau în care îmbătrâneşte. Timpurile în care îţi petreceai minute în şir în grădina bunicii pentru a mânca fructe proaspete sau în care te urcai în diferiţi copaci pentru a te bucura de gustul savuros al fructelor, fără a te îngrijora că nu sunt spălate, sunt de acum apuse.

Schimbarea e de vină. Suntem puşi în fiecare zi în faţa a numeroase tentaţii. Poate că cel mai bun lucru este de a abandona comoditatea şi de a ne îngriji aşa cum trebuie. De fapt, asta înseamnă, că nu trebuie să mai treci pe la fast-food-ul cel mai apropiat pentru a consuma ceva rapid şi mai puţin costisitor, şi mai bine vei merge puţin mai mult, până la piaţă, pentru a-ţi achiziţiona alimente proaspete. Pentru început va părea că e destul de greu, dar dacă vei pune în balanţă ce este mai bine pentru tine şi sănătatea ta, vei constata că ai semnat cea mai profitabilă afacere cu tine şi pentru tine. Nu mai sta pe gânduri. Curăţă frigiderul şi cămara şi scapă de ceea ce înseamnă apucături nesănătoase pe care le-ai îmbrăţişat cu mult drag în ultima vreme şi de care îţi este greu să te desparţi.

Iată care sunt duşmanii tăi:

Băuturile răcoritoare: fie că sunt carbogazoase sau nu, acestea sunt pline de zaharuri. Atenţie! Aici sunt incluse şi cele dietetice, care au şi mai multe zaharuri sub formă de îndulcitori artificiali. În urma ultimelor studii, s-a ajuns la concluzia că odată ajunse în organism, acestea sunt tratate ca orice alt zahăr. Nu te gândi să le înlocuieşti cu “sucurile naturale” pe care le găseşti tot în magazin. Varianta pe care trebuie să o urmezi este următoarea: alege infuziile din plante, sucurile de fructe şi legumele proaspete, bineînţeles apă plată, în care puteţi pune puţin suc de lămâie.

Consumul prea mare al băuturilor din magazine are şi numeroase consecinţe: balonare, insomnie sau chiar agitaţie. De asemenea trebuie amintit faptul că aportul nutriţional al acestora este zero, iar băuturile carbogazoase gen cola îţi consumă mineralele din organism şi împiedică asimilarea acestora.

dusmanii alimentatie2Consumul exagerat de alimente procesate este otravă pentru organism. La masa zilnică va trebui să ai alimente proaspete: lactate, legume şi fructe. Dacă alegi consumul lor în stare crudă este foarte bine, iar dacă trebuie să le prepari, cea mai sănătoasă variantă este gătitul la aburi, deoarece multe vitamine şi minerale rămân întregi. Consumul prea multor alimente procesate în dauna celor proaspete va afecta în mod direct pielea şi părul şi în timp va avea efecte nefaste asupra sănătăţii.

Consumul de zahăr: pentru început ar părea imposibil, dar o să poţi consuma cafeluţa fără zahăr şi ceaiul neîndulcit.

Cercetătorii spun că un consum prea mare de zahăr ar favoriza îmbătrânirea prea devreme a organismului.

Îndulcitorii artificiali, oricare ar fi ei, nu trebuie utilizaţi, dar dacă nu ai diabet sau alte boli în care consumul de miere nu este permis, atunci recurge la acest aliment-minune. Precauţie! Mierea în contact cu lichide prea fierbinţi îşi distruge din proprietăţile curative.

Sarea este bună, dar în cantităţi mici. Majoritatea alimentelor naturale conţin sare în cantităţi potrivite. Dacă crezi că alimentele pe care obişnuieşti să le consumi nu au suficientă sare, ei bine… am putea spune că te confrunţi cu o chestiune de obişnuinţă decât de gust. Consumul prea mare de sare este legat de apariţia hipertensiunii şi a bolilor de inimă.

Grăsimile saturate. Cunoaştem faptul că acestea nu fac bine organismului, dar pe de altă parte nici nu este o piedică în a le consuma. Acestea reprezintă una din cauzele căderii părului, deoarece prin consumul lor se ajunge la un nivel mărit de colesterol în sânge. Grăsimile saturate se găsesc în alimentele de origine animală, dar nici cele vegetale nu duc lipsă. Alimente cu un astfel de conţinut sunt carnea roşie, carnea de pasăre, laptele integral, untul, margarina, uleiul de palmier şi cel de cocos.

Bineînţeles că asta nu înseamnă că nu trebuie să nu mai consumi nimic, ci doar să alegi porţii mai mici cu aceşti inamici ai sănătăţii.

Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here