Dulciurile, în alimentaţia noastră

390

acadele 1Dependenţa de dulciuri ne poate distruge sănătatea, mai ales în cazul în care nu există limite. Această dependenţă este sporită de reclamele ademenitoare, dar şi de oferta variată şi promoţiile care ne iau ochii de fiecare dată când intrăm într-un magazin. Deşi sunt atât de gustoase şi uneori nu te mai poţi opri din mâncat, dulciurile sunt foarte periculoase pentru sănătate.

Sunt nesănătoase în primul rând din cauza E-urilor şi a conservanţilor, dar şi din cauza conţinutului ridicat de zahăr.

Dacă până în urmă cu câteva sute de ani zahărul se mânca în cantităţi foarte mici, în prezent este numit de către nutriţionişti “otravă albă”. Tot nutriţioniştii sunt de părere că zahărul trebuie scos în totalitate din alimentaţia noastră.
Consumul în exces de dulciu cu conţinut ridicat de zahăr poate duce la afecţiuni grave precum: diabet, obezitate, osteoporoză, scăderea imunităţii (candidoză, dermatoză infecţioasă şi diverse viroze), cancer de colon, rahitism, gastrită, colita de fermentaţie, scleroză, reumatism, anemie şi tulburări menstruale.
Interdicţii la dulciuri
Bunătăţile cu zahăr nu sunt deloc recomandate următoarelor grupe de persoane:
Persoanele care suferă de una dintre bolile cronice cu risc: diabet, obezitate, osteoporoză, cancer de colon etc.;
Femeile care au sau au avut probleme cu candidoza;
Cei care au avut cazuri de diabet în familie;
Cei care se confruntă cu acneea şi probleme ale pielii;
Cei care au probleme cu stomacul (gastrită hiperacidă sau colita de fermentaţie).
Cum să reduci consumul de dulciuri
Nu este deloc uşor să renunţi la dulciuri, deoarece dulciurile creează o oarecare dependenţă. Însă, dacă ţii la sănătatea ta, trebuie să faci acest lucru. Din păcate nu există o pastilă minune care să te ajute să renunţi peste noapte. Îţi trebuie doar voinţă şi câţiva înlocuitori pentru zahăr.
Iată cum poţi înlocui zahărul în alimentaţie:
Miere – îndulceşte ceaiul sau cafeaua cu miere şi nu cu zahăr;
Fructe – acestea conţin zahăr natural.
Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here