Divizia Minieră închiriază mașini de 6 milioane de lei

307

Complexul Energetic Oltenia organizează, în septembrie, o licitație importantă pentru Divizia Minieră, condusă de către Daniel Antonie. Este vorba de închirierea unor mașini pentru transportul angajaților în cariere dar și a materialelor, pentru care CEO pune la bătaie între opt sute de mii și peste șase milioane de lei. În prezent, transportul în cauză la carierele din Motru este făcut, parțial, de către Dogerik Trans, care a parafat un contract de un milion de lei, cu doi ani în urmă, al cărui termen de valabilitate se apropie de final, și firmele aparținând Grupului Succes.

Transportul salariaților și a materialelor în carierele Diviziei Miniere ale CEO au stârnit permanent discuții printre salariați, în ultimii doi ani, mai ales când la unitățile din Motru și-au făcut apariția mașinile “NATO”, impuse inițial printr-un contract de un milion de lei de către de fostul manager al CEO, Laurențiu Ciurel. Mașinile Succes și cele ale carierelor, lipsite de starea tehnică necesară, au fost date la o parte în fața noilor mașini, introduse în minerit pe negocieri directe, cum s-a demonstrat mai târziu. Problema pentru beneficiarii direcți, minerii, nu era însă modalitatea de încheiere a contractului pentru care fusese făcut vinovat public Daniel Antonie, ci felul în care ajungeau la punctele de lucru. Adică, pe jos! Asta deoarece mașinile “performante” ale Dogerik Trans nu puteau să ia în piept drumurile proaste ori lipsă din interiorul carierelor gorjene. Minerii ajungeau să meargă pe jos pe lângă benzi și câte un kilometru zilnic, în timp ce mașinile firmei de transport așteptau departe de excavatoarele aflate în lucru.

Fără NATO în cariere!
Vestea noii licitații, bucură însă minerii și liderii lor de sindicat care fac front comun împotriva Dogerik.
“Nu mai vrem mașinile Dogerik la UMC Lupoaia. Nu sunt fiabile și nu fac față drumurilor din cariere. Acum mai avem trei la dispoziția salariaților de aici, în timp ce ambele remorchere ale Succes, mult mai bune de altfel, au fost scoase din unitate, din interese ușor de priceput. Sperăm ca licitația să se facă corect și să nu se mai dea astfel de contracte pe încredințare directă așa cum s-a mai făcut. Transportul minerilor în cariere este foarte important deoarece și în acest caz vorbim de viața oamenilor”, a declarat Nicu Bunoaica, liderul Sindicatului Solidaritatea 2013 a UMC Lupoaia care solicită remorchere performante pentru unitatea din Motru.
De altfel, la UMC Roșiuța mașinile “NATO” au fost eliminate de ceva vreme, aici transportul fiind asigurat de un alt transportator.

masina dogerik 1Oferte până pe 20 septembrie
De altfel, pentru mai multă transparență și pentru a evita problemele apărute cu contractele oferite fără licitație, SC Complexul Energetic Oltenia SA a anunțat, la finalul săptămânii trecute, în SEAP că organizează licitație pentru închirierea de vehicule. CEO anunță astfel că necesită între 20 și maxim 27 de vehicule de transport mixt, persoane și materiale, cu șofer, pentru Divizia Minieră Valoarea estimată a contractului fără TVA este “între 783.812,58 și 6.270.500,64 de lei”, în timp ce durata este de 24 de luni. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 20 septembrie.
Anamaria Stoica

Contractele de transport, la DNA
Direcţia Naţională Anticorupţie Craiova a cerut în mai anul trecut Complexului Energetic Oltenia contractele pe care le-a încheiat cu mai multe firme din Gorj. Solicitarea a venit pe data de 7 mai 2015. Una dintre firmele verificate a fost chiar cea care a adus, în 2014, maşinile NATO în carierele din CEO pentru transportul salariaţilor. Este vorba despre firmele Dogerik Trans SRL, Adumit Company SRL şi Armenaca Prest Com SRL. Despre contractele încheiate cu acestea au cerut procurorii documente. Potrivit adresei trimisă pe 7 mai la CE Oltenia, procurorii păreau mai interesaţi de contractele cu Dogerik Trans SRL, firmă administrată de Dragoş Giurea. DNA Craiova a cerut cărţile de identitate ale autovehiculelor SC Dogerik Trans SRL pentru încheierea şi derularea contractelor de transport defalcate pentru fiecare contract în parte, facturile şi documentaţia care a stat la baza acceptării la plată, procesele verbale ale lucrărilor executate de Adumit Company SRL, Armenaca Prest Com SRL şi Dogerik Trans SRL, precum şi fundamentările de tarif pentru contractele de transport încheiate cu Dogerik Trans SRL.
Într-o conferinţă de presă organizată anul trecut, liberalul Dan Vîlceanu declara că această firmă are zeci de contracte de milioane de lei prin proceduri de negociere fără anunţ de participare. Vîlceanu a mai spus că prin companie se vorbeşte că firma era controlată de directorul general al Diviziei Miniere, Daniel Antonie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here