Dimineaţa, cel mai sănătos mod de a mânca fructe

555
fructe dinmineataFructele crude consumate la sfârşitul unei mese încetinesc digestia. Doar când sunt preparate prin fierbere sau coacere pot constitui deserturi uşoare. Mizează pe prospeţimea fructelor la micul dejun sau mănâncă fructe la cină înlocuind alimentele grele, pline de grăsimi, care îţi provoacă insomnie.

Consumul de fructe are efecte benefice asupra organismului, în special la nivelul sistemului digestiv. Introduse în alimentaţia zilnică, organismul este revitalizat, iar în scurt timp va deveni mai performant. După ce timp de 10 zile ai consumat fructe, primele rezultate încep să apară: îţi simţi corpul mai uşor, ai o digestie uşoară, fără arsuri la stomac, ai mai multă energie.
Mănâncă fructe dimineaţa
Cel mai bun moment să mănânci fructe este dimineaţa, pe stomacul gol, în niciun caz după masă. Această teorie este deja cunoscută şi adoptată pe scară largă, dovedindu-şi eficienţa în practică.
fructe 1Procedând astfel, se evită balonările, încărcarea excesivă a stomacului, se controlează mai bine apetitul şi se asigură un tranzit intestinal optim. De asemenea, fructele joacă un rol major în detoxifierea organismului, furnizând un plus de energie în cazul pierderilor în greutate sau unei activităţi fizice intense.
Dacă fructele sunt mâncate după masă, acestea fermentează pentru că stau propriu-zis deasupra mâncării, digerarea lor fiind împiedicată de alimentele consumate. Este indicat ca fructele să fie consumate înainte de masă pentru ca în momentul în care intră în contact cu alimentele din stomac, întreaga cantitate de mâncare începe să fermenteze. Fructele amestecate cu mâncarea aflată în putrefacţie produc gaze, iar persoana în cauză se simte foarte balonată.
Atenţie: unele fructe pot avea efect iritant asupra stomacului, aşa că este mai sigur să alegi pentru micul dejun sau cină: banane, caise, ananas, căpşune, pepene.
De reţinut:
Fructele nu sunt acide, deoarece în contactul cu sucul gastric se alcalinizează. Însă asociate greşit provoacă aciditate stomacului. Evită combinaţii de fructe cu amidon (paste făinoase), cu zaharuri (dulciuri) şi grăsimi (untură, carne grasă);
Fructul întreg este mai bun decât sucul obţinut din stoarcerea lui, deoarece prin prelucrare se pierd fibrele esenţiale pentru un organism sănătos. Cea mai mare parte din fibre este conţinută în coajă;
Spală cu atenţie coaja fructului. Aceasta este expusă la tratamente cu insecticide, coloranţi, conservanţi;
Dacă storci fructul, consumă sucul imediat deoarece, în contact cu aerul şi lumina, îşi pierde rapid vitaminele;
Variază fructele şi alege-le cu precădere pe cele galbene, roşii sau verzi, deoarece conţin o cantitate mai mare de vitamine E şi C;
În general, cele mai multe vitamine se găsesc în părţile cele mai colorate ale fructelor (şi ale legumelor);
Prunele au un efect laxativ foarte puternic. Bogate în fibre şi zaharuri, prunele joacă un rol mecanic accelerând şi stimulând funcţia intestinelor. Aşa că, evită să mănânci prune înainte de a merge la somn.
Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here