Dieta în perioada sărbătorilor

132

istock_000010513082largeSărbătorile de iarnă, sunt o provocare pentru silueta ta. Tentaţiile sunt foarte mari în faţa bunătăţilor, destul de apetisante şi încărcate de calorii. Petrecerile sunt destul de dese în această perioadă, tentaţiile sunt pretutindeni, şi am putea spune că regula pentru luna decembrie şi puţin din ianuarie ar fi : “mănâncă, mănâncă non stop!”.

Într-o astfel de situaţie un îndrumar de supravieţuire este de ceea ce avem nevoie.

Pentru persoanele care-şi respectă silueta, pentru cei care duc o viaţă sănătoasă, care sunt foarte atenţi în ceea ce priveşte conţinutul din farfuria lor, un îndrumar de supravieţuire în faţa tentaţiilor care încă nu au luat sfârşit, pentru că mai e puţin şi vine Anul Nou este fundamental necesar. Sunt variante de a îmbina utilul (un număr acceptabil de calorii) cu plăcutul (mâncărurile din farfurie), există metode prin care, de început de an 2011 poţi avea aceleaşi kilograme pe care le aveai înainte de începerea Sărbătorilor de iarnă. Iată ce sfaturi am găsit pentru dumneavoastră.

Pregăteşte totul cu raţiune – orice mâncare tradiţională are o variantă soft. În locul untului puteţi folosi uleiul vegetal la absolut toate preparatele, iar în locul smântânii, iaurtul este ingredientul excelent. Poate că în această perioadă se mănâncă mai multă carne de porc, dar şi carnea de curcan, având puţine calorii, este tot un aliment tradiţional.

Lista de cumpărături – Tentaţiile sunt destul de mari în toate magazinele. În această perioadă alimentele grase, cu multe calorii precum şi grăsimea se găseşte din abundenţă şi uneori chiar şi la promoţii. Ideea este să nu te distragi de la ceea ce se află pe lista de cumpărături. Nu te da bătută în faţa tentaţiilor, oricât ar fi ele de îmbietoare. Fructe şi legume, lactate fără grăsimi, carne slabă, peşte şi ingrediente cât mai bune pentru prăjiturile de casă.

Puţin nu e şi sănătos. O linguriţă de tort cu cremă poate avea în jur de 50-60 de calorii dintr-o dată! Deci mai bine sari peste acest desert.

dietat de sarbatoriAlege mersul pe jos la toate petrecerile! Este o variantă destul de bună pentru a te menţine în formă. Aerul curat şi rece, precum şi mersul pe jos, minim un sfert de oră, sunt varianta ideală pentru a arde caloriile acumulate din tentaţiile unui bairam.

Nu pleca înfometat la petrecere! Sunt persoane care fac greşeala de a nu mânca nimic, aproape toată ziua, ca să nu se încarce cu calorii convinşi fiind că, în acest mod, salvează excesele alimentare la un chef. Fals! Vei fi tentat să mănânci şi mai mult. Ba mai mult, fiind cu burta goală nu vei rezista tentaţiilor. Deci, înainte de chef, stai la masă. Mănâncă aşa cum procedezi de obicei, conform dietei tale. Astfel vei trece foarte lejer peste orice tentaţie şi vei fi în formă.

Dormi! Cu toţii cunoaştem faptul că somnul este un prieten al siluetei frumoase. Un organism odihnit care a dormit atât cât este necesar nu va avea nevoie de suplimente calorice.

Casa ta, cel mai bun loc. Acasă trebuie să fie cel mai bine, locul unde nu eşti pus în faţa tentaţiilor. Fiţi atenţi la ce cumpăraţi, la ce se găseşte în congelator şi în frigider. Deci să nu uităm şi revenim de altfel la cât de utilă este lista de cumpărături şi cât de important este să respectăm regulile alimentaţiei sănătoase în momentul în care îţi procuri alimentele.

Apreciază valoarea calorică a ceea ce consumi. O bucată de carne aşa de-o palmă are în jur 200 de calorii, iar puţin piure pus lângă carne, cam două linguri, au peste 250. O ceşcuţă de cafea are 20, iar dacă mai adăugăm şi frişcă ajunge la peste 80. O felie de tort are aproximativ 300. Dar bineînţeles că nu te forţează nimeni să mănânci tot ceea ce se află în farfurie, după cum nu te împiedică nimeni să consumi doar glazura de zahăr (hipercalorică) de pe tort.

Profită de soare. Evident că iarna avem parte de soare doar în doze mici. Absenţa luminii de afară este una din cauzele care te fac să mănânci mai mult. Alege să faci cumpărături în pauza de masă (nu când ai terminat programul de lucru, când deja afară s-a lăsat întunericul), şi alege partea însorită a străzii.

Nu te lăsa răpusă de regulile dietelor. Acestea sunt un demers natural care te ajută să te bucuri de viaţă, de sănătate şi magia sărbătorilor. Nu te plânge! Dieta sănătoasă este un lucru constructiv, nu o pedeapsă.

Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here