Dieta de refacere după sărbători

105
fructeDeşi mulţi dintre noi ne-am propus să mâncăm echilibrat şi în cantităţi rezonabile de sărbători, nu multora le-a şi ieşit ecuaţia, iar acum au nevoie urgentă de un plan alimentar “de refacere”.

Asta nu înseamnă caloriile în exces digerate odată cu mesele de Crăciun sau Revelion, ci tortura la care a fost supus organismul, şi în special ficatul, pentru digerarea unor alimente extrem de grele, cum sunt răciturile, mezelurile şi varza din sarmale. Aşadar, dacă încă ţii la organismul tău, oferă-i măcar acum o alimentaţie mai uşoară, să îl ajuţi să se refacă după bombardamentul de sărbători.
Ce ar trebui să faci:
Suplimentează cantitatea de apă. Lichidele consumate în timpul sărbătorilor au fost fără îndoială în cantitate însemnată, doar că ele nu prea au consistat în apă sau sucuri naturale, ci mai degrabă în alcool.
Dublă traumă pentru organism. Calorii în exces, deshidratare masivă cauzată de alcool. Suplimentează apa sau sucurile naturale în perioada imediat următoare. Permite-i organismului să se rehidrateze şi să digere cum trebuie mâncarea. Sari peste carne o săptămână. De tot. Nici un fel, nici măcar banala carne de pui. Înlocuieşte-o cu legume cu conţinut crescut de proteină. Vei simţi imediat cum organismul începe să se simtă “uşurat”. Dacă te-ai obişnuit prea mult să vezi carne în farfurie, poţi face 2 excepţii, cu 2 porţii mici de peşte fript sau la cuptor, în folie de aluminiu. Atât.
Alege să pui tigaia deoparte o săptămână. Ştiu că gustul prăjelii îmbie pe oricine, însă te-ai întrebat dacă şi pe ficatul tău?
Renunţă pentru un timp la prăjirea legumelor înainte de a le pune în supă. Nu mai prăji ceapa cu care faci sosul pentru fasolea bătută. Fierbe-o puţin şi amestec-o cu bulion. Gustul va fi tot bun.
Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here