Dieta care menţine sănătos ficatul

269

legume pt ficatFicatul funcţionează la parametrii normali doar cu alimentaţie naturală. Fructele şi legumele proaspete cu pigment închis, cu multe vitamine, minerale, fibre şi proteine, previn bolile ficatului.

Ficatul este un organ complex ce îndeplineşte peste 500 de funcţii. Anumite funcţii ale ficatului au un rol important în procesul de transformare a nutrienţilor în energie, de separarea toxinelor din alimentaţie, de menţinerea nivelului colesterolului, de digestia grăsimilor, cât şi de purificarea organismului.

Morcovii şi sfecla roşie îl întreţin

Pentru a feri ficatul de efectele stresului de zi cu zi, nutriţioniştii indică câte o cură de cel puţin două zile a câte un pahar de suc proaspăt de morcovi şi cu o jumătate de litru de apă minerală plată. Această dietă, care e de preferat a se ţine în fiecare lună, asigură ficatului vitamine (C şi E), caretonoizi, minerale (fosfor, fier, calciu şi magneziu) şi fibre, activând procesul de eliminare a toxinelor.

Salata de morcovi combinată cu ulei de măsline şi cu lămâie trebuie să fie prezentă în alimentaţia persoanelor care fac eforturi fizice şi intelectuale, cu consecinţă asupra ficatului.

Sfecla roşie este utilizată cu mult timp în urmă în Europa pentru vindecarea cancerului, chiar şi a celui hepatic.

Specialiştii recomandă sucul de sfeclă roşie crud persoanelor care suferă de boli cronice pentru activarea funcţiilor hepatice şi digestive.

Roşiile îl refac

Având antioxidanţi, cum ar fi vitaminele C, E şi licopenul, roşiile sunt indicate în curele de purificare a ficatului şi pentru activarea sa.

Mai mult, dieta cu roşii măreşte nivelul de energie şi asigură o imunitate a organismului mai bună.

O cură cu salată de roşii sau cu suc de roşii (câte un pahar pe zi), timp de 3 săptămâni, menţine o funcţionare excelentă a ficatului. Cura se poate ţine trei luni consecutiv.

Mazărea, detoxifiantă

Mazărea verde este o legumă uşor de digerat, are numeroşi aminoacizi care au rolul de a detoxifia ficatul şi a menţine echilibrul energetic al acestuia.

Anghinare, contra ficatului “gras”

Având din abundenţă vitaminele B3 şi B5, proteine dar şi principii amare, anghinarea favorizează producţia de bilă, făcând în acest fel ca ficatul să elimine mai uşor toxinele şi să digere grăsimile. Pentru a ne bucura de calităţile ei curative, trebuie să folosim anghinarea de mici dimensiuni. Se mănâncă crudă, asezonată cu ulei de măsline.

Usturoiul şi ceapa fiind legume care conţin în cantitate mare sulf, sunt de un real ajutor în procesul de purificare a ficatului.

Merele şi citricele au numeroase vitamine şi conţin de asemenea flavonoizi, antioxidanţi care protejează ficatul.

Cristina Răscol

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here