De Ziua naşterii Marelui Brâncuşi – Colocviile de critică şi istorie literară ale revistei Portal MĂIASTRA ?!

386

Cum s-ar spune, mai bine mai puţin decât deloc. Aşa am aprecia aniversarea de astăzi a Zilei de naştere a Titanului de la Hobiţa – Constantin Brâncuşi. Anul trecut, la Peştişani, s-a reuşit susţinerea unui Simpozion Naţional „Brâncuşiana” cu participări onorante, organizat de Fundaţia „Casa Brâncuşi-Hobiţa”, ce a suplinit lipsa de interes a celor 12-13 slujbaşi bugetari ai Centrului de Cultură şi Artă „C. Brâncuşi” al Primăriei Târgu-Jiu.

La iniţiativa Centrului Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale Gorj, în parteneriat cu Societatea de Ştiinţe Filologice din România – Filiala Gorj; ICR Oltenia; Biblioteca Judeţeană „Christian Tell” Gorj; Reprezentanţa Gorj a USR şi Cenaclul „Columna”, astăzi, 19 februarie 2013, ora 10,00 au loc Colocviile de critică şi istorie literară ale revistei Portal MĂIASTRA, la sediul ICR Oltenia Gorj(Casa Iunian, situată pe Bulevardul Republicii nr. 1 din Târgu-Jiu).
Bogatul program cuprinde mai multe acţiuni: omagierea sculptorului Constantin Brâncuşi; Lansări şi prezentări de cărţi şi reviste; Prezentarea Colecţiei de Artă Contemporană Gorjeană „C. Brâncuşi”; Întâlnire cu scriitorii gorjeni, membri ai USR; Prezentarea elevilor cu activitate notabilă în domeniul literaturii de la Colegiul Naţional „Ecaterina Teodoroiu”, îndrumaţi de către pasionatul prof.dr. Zenovie Cârlugea.
Conform afişului, care ţine loc şi de invitaţie, participă scriitori, oameni de cultură gorjeni, Cenaclurile „Columna” şi „Studium”, elevi şi profesori ai CN „Ecaterina Teodoroiu”. Cum ar veni, manifestarea are un caracter niţel cam restrâns şi închis pentru cei ce nu se încadrează în categoriile amintite.
Îi mulţumim lui Viorel Munteanu, acela care ne-a transmis afişul, bănuindu-l a fi un pseudonim al poetului şi pictorului Viorel Surdoiu. Probabil nu şi-a folosit numele adevărat ca să nu-şi supere şeful lui direct şi din suflet, directorul CJCPCT Gorj, Măria Sa scriitorul Ion Cepoi.
Mulţumim încă odată şi ne pare rău că nu suntem invitaţi. În fond, se va mai bifa o activitate a ICR Oltenia. Oricum, rămânem la umila părere că, la nivelul Gorjului, Ziua de naştere a Marelui Brâncuşi merita mai mult. Păcat. Mare păcat.
Ion Predoşanu