De ce e bine să respectăm orele de masă

131

masa2Există o vorbă conform căreia “micul-dejun trebuie luat ca un rege, prânzul ca un prinţ şi cina ca un sărăntoc”. Se pare că această “zicală”este din ce în ce mai adevărată – există o bază ştiinţifică solidă în spatele acestei vorbe.

Atunci când mâncăm, se pune în funcţiune sistemul digestiv. Ficatul este cel care munceşte cel mai mult în acest proces şi, prin urmare, trebuie să mai şi respire. Un ficat obosit va absorbi mai puţine substanţe vitale de care are organismul nostru nevoie.
Prima masă din zi se ia dimineaţa, şi are la dispoziţie aproximativ 7 ore să fie digerată, aşa că în timpul prânzului sistemul digestiv munceşte deja la o rată mai scăzută pentru că a muncit deja din greu. Prânzul va dura 8 ore pentru a fi digerat în mod corect şi cina poate dura 10-12 ore pentru a fi digerată, aşa că dimineaţa corpul tău poate digera încă mâncarea de la masa de seară.
Mai mult decât atât, o cină este mai posibil să se depună pe tine, întrucât nu vei arde caloriile în mod eficient. Anumiţi experţi în materie de fitness recomandă seara ca fiind cel mai bun moment al zilei pentru a face exerciţii. Dacă intenţionezi să faci din asta o rutină, ar avea sens să îţi mănânci porţia de mic-dejun seara.
Pentru multe persoane poate fi destul de dificil să mănânce la prima oră a dimineţii, însă, este cel mai sănătos şi cel mai bine pentru silueta noastră. Cu timpul ne vom obişnui şi organismul nostru ne va cere singur de mâncare dimineaţa. Micul-dejun va deveni rutină şi ne vom simţi mult mai bine.
Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here