“Dator” la bancă după ce a achitat orice datorie

139

ghiseu-banca-creditDupă ce a lichidat un credit pe care l-a făcut la o unitate bancară, un târgujian s-a trezit că apare drept dator cu aproximativ 12 mii de euro.

Omul stătea liniştint, ştiind că nu mai are datorii faţă de banca respectivă dar, după un an şi jumătate a fost anunţat că este rău platnic şi trebuie să achite o sumă destul de mare.

Un cetăţean din municipiul Târgu-Jiu a reclamat la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor Gorj unitatea bancară la care făcuse un credit în urmă cu ceva timp. Asta pentru că deşi acest credit trebuia să fie acoperit, după un an şi jumătate s-a trezit că este din nou dator. După ce a împrumutat o sumă din care, ulterior, a achitat o parte, cetăţeanul respectiv a făcut, la o a doua bancă, o refinanţare de credit în urma căreia împrumutul iniţial a fost achitat. Totuşi, după un an şi jumătate s-a trezit dator cu aproape 12 mii de euro faţă de prima unitate bancară. „Ne confruntăm cu o serie de reclamaţii faţă de unităţile bancare. Sunt reclamaţii din ce în ce mai dificile. În acest caz am sancţionat unitatea bancară şi am dispus remedierea deficienţelor fără costuri suplimentare pentru consumator”, a declarat Mihaela Răducan, şefa Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Gorj.
Amenzi de peste trei mii lei
Din fericire, unităţile bancare nu vor mai scăpa, de acum, doar cu avertismente ci vor plăti şi amenzi, în ideea de a nu mai încerca să inducă în eroare clienţii. „Dacă în anul 2009 am mers pe o politică de consiliere a operatorilor, pentru că a fost o legislaţie nou implementată prin care verificam unităţile bancare, în anul 2010 am hotărât, la nivel de judeţ Gorj, că vom aplica sancţiuni de fiecare dată acolo unde consumatorul este prejudiciat şi au fost încălcate drepturile sale de consumator”, a mai spus Răducan. Amenzile se încadrează între trei mii şi zece mii de lei dar, potrivit şefei CJPC Gorj, dacă este vorba despre practici abuzive pot ajunge chiar şi la valoarea de 30 mii lei. Aceasta mai spune că una dintre probleme este şi faptul că angajaţii băncilor folosesc termenii pe care clienţii nu îi înţeleg.
Dorina Cioplea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here