Daniel Bondoc: „Angajaţii trebuie să înveţe să se comporte cu bolnavii lor”

130

Directorul Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate (CJAS), Daniel Bondoc, vrea ca managerii spitalelor să se implice mai mult pentru schimbarea mentalităţii angajaţilor, deoarece sunt încă mulţi pacienţi nemulţumiţi de felul cum sunt trataţi de către cei ce lucrează în spitale. Bondoc spune de asemenea că partea de finanţare pe care Casa de Asigurări de Sănătate o face spitalelor încearcă să o rezolve dar partea de comportament trebuie fiecare spital să şi-o rezolve în parte.

Daniel Bondoc consideră că trebuie lucrat la schimbarea mentalităţii unor angajaţi din sănătate. “Referitor la reducerea de paturi, pot să vă spun, că probabil se vor reduce în continuare. Referitor la bugete, acestea cresc de la an, la an. Aşa puţin cum cresc, dar cresc. Din păcate o parte din probleme nu se rezolvă cu bani şi aici nu se pune accentul deloc, se cer bani, şi aici este vorba de comportamentul angajaţilor faţă de bolnavi, şi acolo să mă ierte Dumnezeu dar nu cred că trebuie să fie plătiţi de bolnavi ca să se comporte bine. Au un salariu, aşa cum este el, mic sau mare, este un salariu raportat la nivelul economic actual din România şi angajaţii în primul şi în primul rând trebuie să înveţe să se comporte cu bolnavii lor, trebuie să perceapă că aceşti bolnavi le plătesc lor aceste salarii”, a declarat Daniel Bondoc, directorul CJAS Gorj.

Nemulţumiri neînţelese
De asemenea şeful CJAS Gorj nu înţelege de ce unii angajaţi din sănătate sunt atât de nemulţumiţi. “Vedem bătăliile care se dau pentru ocuparea unui post în sistemul sanitar. Şi atunci ne punem întrebarea de ce există atâta nemulţumire?! Partea de finanţare încercăm să o rezolvăm dar partea de comportament trebuie fiecare spital să şi-o rezolve în parte. La Rovinari am fost într-o vizită neoficială, fără să ştie conducerea, pentru că aveam pe cineva internat acolo. Am intrat într-un spital unde erau persoane în vârstă, undeva la secţia ORL. Şi am vorbit cu oamenii, care mi-au spus că unii angajaţii chiar s-au purtat frumos cu ei. Am rămas plăcut surprins sper că în toate secţiile este la fel şi comportamentul este de aşa natură”, a adăugat Bondoc.

Centrele medico-sociale, de mare ajutor
Centrul de Asistenţă Medico Socială are rolul de a acorda servicii de îngrijire, servicii medicale, precum şi servicii sociale persoanelor cu afecţiuni cronice care necesită permanent sau temporar supraveghere, asistare, îngrijire, tratament şi care din cauza unor motive de natură economică, fizică, psihică sau socială nu au posibilitatea să-şi asigure nevoile sociale.
„Sunt foarte mulţi bolnavi care se internează în spital, în general de vârsta a II-a, III-a dar nu au nevoie de a fi internaţi în spital. În mod normal ar trebui să fie internaţi în acele centre medico-sociale care din păcate nu s-au înfiinţat. Una este un cost, pentru un bolnav într-un spital şi una este într-un astfel de centru”, a conchis Bondoc.
Aici se internează numai persoane cu nevoi medico-sociale stabilite la recomandarea unităţilor sanitare sau la solicitarea persoanelor fizice sau juridice în baza grilei de evaluare medico socială a persoanei.
Andrada Bărăitaru

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here