Cum ţinem un post sănătos

162

postul2Postul Paştelui în care ne aflăm deja, este cel mai lung de peste an iar pentru unii dintre noi este momentul pentru detoxifierea organismului. Pe de altă parte este perioada în care organismul pierde din energie. Dar o alimentaţie echilibrată este diferenţa dintre aceste situaţii.

Chiar dacă este post sau nu organismul oricărei persoane are nevoie de nutrienţi: carbohidraţi, proteine şi grăsimi.

Sfaturi de reţinut

O parte dintre cei care ţin post tind să consume mai mulţi carbohidraţi. Mai exact, consumă mai multă pâine, paste făinoase şi cartofi, dar cu toate că organismul are nevoie de aceste alimente, nu trebuie să se exagereze cu consumul acestora, aşa cum spun unii nutriţionişti. În afară de carbohidraţi este bine să adăugăm în alimentaţie fructe, în special proaspete, legume şi grăsimi. În această perioadă de post va trebui să înlocuim grăsimile animale cu grăsimi vegetale, putând consuma carne de peşte atunci când este permisă în zilele de post. Putem substitui preparatele din carne cu leguminoase precum fasolea, soia, mazărea şi lintea. De asemenea salatele de legume cu ulei de măsline sau rapiţă sunt preparate sănătoase, cu mulţi nutrienţi şi se potrivesc foarte bine alimentaţiei de post.

Reguli de respectat

Un lucru foarte important este faptul că nu trebuie să sărim peste micul dejun. O salată verde, o roşie alături de o tartină cu margarină este o modalitate de a începe ziua bine. De asemenea trebuie să ţinem seama şi de gustările dintre mese, ele nu trebuie să lipsească. Acestea păstrează energia şi reduc senzaţia de foame. Pe zi, putem opta pentru cereale integrale cu miere. Fructele oleaginoase sau seminţele sunt o altă variantă care aduc un aport nutritiv, acestea conţin minerale, fibre şi grăsimi bune. În perioada postului putem suplimenta alimentaţia cu nuci, migdale, seminţe de dovleac sau floarea-soarelui. Foarte importantă este şi hidratarea. Nu trebuie să lipsească din perioada postului, supele de legume, ceaiurile, sucurile naturale de fructe şi bineînţeles apa. Deci şi în această perioadă de post putem avea o alimentaţie echilibrată, totul depinde doar de noi să cunoaştem nevoile propriului organism.

Cristina Răscol

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here