Cum ţinem colesterolul sub control

142
glicemieTot mai mult persoane au probleme cu indicele de grăsime. Grăsimile şi o dietă dezechilibrată duc la creşterea valorii colesterolului din sânge. Această problemă apare încă din copilărie mai ales la persoanele care au deja în familie astfel de cazuri. Iată cum puteţi să reduceţi nivelul ridicat al colesterolului:
Pentru a evita să urmaţi un tratament pentru scăderea colesterolului, puteţi urma câteva regimuri recomandate de medic care vă vor ajuta să scăpaţi şi de kilogramele în plus.

Aşa veţi împuşca doi iepuri deodată! Specialiştii vorbesc de diete anticolesterol din care să se elimine grăsimile animale (lactate şi carne). Grăsimile cresc nivelul colesterolului, iar reducerea cantităţii de grăsimi din alimentaţie este un pas important şi o etapă necesară în încercarea de a reduce nivelul colesterolului din sânge. Valorile colesterolului diferă la femeie şi la bărbat. Femeile, deşi consumă aceleaşi alimente ca şi bărbatul, au un nivel mai scăzut al colesterolului în sânge şi sunt mai puţin predispuse către boli cardiace. Studiile recente au arătat că există două tipuri de colesterol: bun şi rău. Persoanele care au în sânge un nivel mai mare de colesterol bun sunt mai puţin predispuse spre îmbolnăvire decât cele care au în sânge o proporţie mai mare de colesterol rău

Dietele anticolesterol sunt în funcţie de nivelul mai ridicat sau mai scăzut al acestuia din sânge. Iată ce trebuie să mâncaţi pentru a face ca nivelul colesterolului să scadă:
-consumaţi des peşte: macroul, somonul, heringul, tonul au un conţinut mare de Omega-3
-evitaţi alimentele cu conţinut mare de sodiu
-creşteţi cantitatea de carbohidraţi: paste, seminţe, cartofi
-consumaţi cam 20 – 30g de fibre pe zi. Alimente precum legumele, cerealele integrale, orezul brun, merele, căpşunile şi morcovii conţin fibră solubilă care ajută la scăderea colesterolului în sânge
-limitaţi zahărul şi alcoolul
-abandonaţi fumatul şi sedentarismul
Sunt interzise lactatele nedegresate, carnea prelucrată (şuncă, cârnaţi, mezeluri…), fast-food-ul, uleiurile tropicale (de palmier şi nucă de cocos), prăjiturile.
Oricărei diete anticolesterol recomandată de medic i se vor asocia exerciţiile fizice. Evitarea stresului, a oboselii, renunţarea la fumat pot duce la micşorarea valorii colesterolului din sânge. Dacă în urma acestor recomandări nivelul acestuia nu scade în mod semnificativ, atunci medicul vă va indica un tratament medicamentos pentru colesterol.
Un control medical periodic este necesar pentru a afla valoarea colesterolului din organismul dumneavoastră. Întotdeauna este mai bine să previi decât să vindeci.
Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here