Cum stopezi instalarea anemiei

218

anemiaÎn general lumea consideră că a fi anemic înseamnă să ai tenul şters, fără viaţă, să fii slab. Dar lucrurile nu stau aşa inclusiv persoanele obeze, fiind multe cazuri, pot avea anemie.

Anemia nu este o boală care se poate observa la prima vedere, ea poate fi nedescoperită mult timp. Se poate afla diagnosticul doar în urma unor analize de sânge.

De ce apare anemia

Cauzele care declanşează apariţia anemiei sunt: lipsa de fier din organism, nivelul mic de hemoglobină din sânge, cantitatea de globule roşii este scăzută, iar hemoragiile sau pierderile însemnate de sânge pot duce la anemie.

Apare treptat şi la fel se scapă de ea. Nu te gândi că într-o lună scapi de anemie, odată ce ai a apărut, efectele acestei sunt de durată mare.

Simptome

Primele simptome ale anemiei se caracterizează printr-o oboseală excesivă, iar dacă ai de-a face cu o anemie majoră simptomele care apar sunt: palpitaţii, ameţeli, o sete continuă, transpiraţie excesivă, stare de sufocare sau respiraţie accelerată.

Dacă şi tu te confrunţi cu astfel de probleme mai sus enunţate nu încerca să te tratezi singură, ci mergi la un medic şi fă-ţi analize de sânge, apoi în funcţie de rezultatul acestora medicul va stabili tratamentul adecvat.

Femeile se confruntă mai des decât bărbaţii cu anemia deoarece lunar în perioada menstruaţiei pierd sânge, de aceea este indicat ca în această perioadă alimentaţia să conţină cât mai multe alimente cu conţinut de fier, alimentaţia ta trebuie să înlocuiască pierderile de sânge.

Femeile însărcinate sunt predispuse la anemie, deoarece fetusul asimilează foarte mult din rezerva mamei de fier, de aceea trebuie să consume multe alimente cu conţinut bogat de fier, sau la indicaţia doctorului să ia fier suplimentar.

Persoanele vegetariene se pot confrunta cu un deficit de fier. Fierul din carne se absoarbe mult mai repede de către organism faţă de cel din legume şi fructe.

Tratarea anemiei

Anemia o poţi învinge prin îmbunătăţirea alimentaţiei, prin consumul unor preparate care conţin fier sau prin suplimente de vitamine.

Alimentele pe care ar trebui să le consumi pentru a preveni anemia sunt: carnea, ficatul de pasăre care are mult fier, carnea de pasăre, peştele, oul, fasolea, mazărea, fructele uscate. Fructele cu conţinut de vitamina C, cartofi, varza, salata vor face ca fierul să fie absorbit de către organism.

Pâinea, ceaiul, produsele lactate consumate în exces vor scădea puterea de absorbţie a fierului de către organism. În acelaşi timp fumatul şi consumul de alcool exagerat îţi vor bloca absorbţia de vitamine.

Organismul va asimila cel mai bine fierul, vitaminele şi mineralele în lunile care conţin litera „r”: ianuarie, februarie, martie, aprilie, septembrie, octombrie, noiembrie, decembrie. Încearcă să preîntâmpini apariţia anemiei printr-o alimentaţie echilibrată.

Cristina Răscol

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here