Cum stăpâneşti pofta de dulciuri

182
dulciuriCiocolata
Cu toţii poftim la ceva dulce şi aproape că nu ne putem stăpâni, până nu mâncăm măcar câteva bucăţele de ciocolată. Oamenii de ştiinţă au descoperit că alcaloidele găsite în ciocolată cresc nivelul de serotonină din creier şi binedispune.

În producerea de energie un rol important îl are vitamina B şi magneziul ce intră în componenţa ciocolatei.

Sfat: Este bine să alegi ciocolata neagră deoarece are un conţinut de cel puţin 70% cacao, aceasta fiind şi o sursă de antioxidanţi.
Paste
Simţi nevoia de carbohidraţi, e posibil să fie din cauza hipoglicemiei (nivelul scăzut al concentraţiei zahărului în sânge). Datorită pauzelor lungi dintre mese nivelul zahărului din sânge e scăzut şi de aceea organismul “va cere” alimente precum cartofi, pâine şi paste.
Sfat: Alege carbohidraţi precum fructe, paste integrale sau orez brun, aceştia reprezentând carbohidraţi de calitate.
Alimente picante
Recent s-a descoperit că la persoanele care consumă curry creşte tensiunea şi ritmul cardiac, deoarece aceste condimente accelerează circulaţia şi cresc temperatura corpului. Dacă pofteşti la curry, poate fi încercarea corpului tău de a te răcori, provocând transpiraţia.
Pâine
Simţim nevoia de multe ori să consumăm pâine, mai ales când aceasta este crocantă, ceea ce înseamnă conform specialiştilor, de o nevoie a corpului de seleniu. Acest mineral este vital pentru sistemul imunitar, funcţionarea tiroidei şi reproducere. Seleniul are şi rol de antioxidant.
Sfat: În general pâinea nu este recomandată, dar atunci când iei micul dejun şi prânzul, pâinea integrală oferă organismului cantitatea de seleniu necesară zilnic.
Chipsuri
Conţinutul chipsurilor este bogat în sare, cei care simt nevoia să consume chipsuri sunt acele persoane stresate, care în general se simt epuizate. În acest caz înseamnă că organismul are nevoie de minerale în plus, pe care le găseşte în sarea naturală, dar pe care sarea din produsele procesate nu le conţine. Ca şi înlocuitor ar fi de preferat popcorn (fără unt şi sare) pentru a scăpa de poftă.
Sfat: Cei care vor să mănânce continuu sărat pot avea diabet, hipertensiune sau anemie. Consultă-ţi medicul dacă te confrunţi des cu această poftă.
Friptura
Când simţi nevoia de a mânca mai mult carne roşie poate fi un semn că organismul tău are nevoie de mai multe proteine.
Sfat: Consumă carne de pui, peşte, ouă de două ori pe zi şi redu consumul cărnii roşii deoarece se spune că prezintă riscul de a face cancer de colon.
Apa
Consumul de apă este sănătos, dar dacă bei exagerat de multă apă, mai multă ca de obicei şi mergi la toaletă destul de des e posibil să ai diabet.
Sfat: În cazul diabetului de tip 1, apar simptome precum sete excesivă, oboseală şi scădere în greutate. Dacă prezinţi aceste simptome este bine să mergi la medic.
Prăjituri
Pofta de dulce poate apărea din cauza nivelului scăzut de serotonină. Te simţi mai bine după ce ai mâncat ceva dulce, dulciurile în general pot fi ca un medicament, crescând producţia de serotonină, de aceea dau şi o stare de spirit mai bună.
Sfat: Pofta de dulce poate apărea şi atunci când nivelul de crom este scăzut, acesta fiind un mineral necesar pentru echilibrarea nivelului zahărului din sânge. Stăpâneşte-ţi pofta de dulce consumând cereale, fasole şi carne.
Cristina RĂSCOL

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here