Cum să mănânci sănătos de sărbători

113
Crăciunul este o perioadă în care mâncăm, de obicei, mult şi nesăbuit. Şi dacă trebuie să mănânci dietetic, pregătirea mesei de Crăciun este o adevărată provocare. Dar nu trebuie să te sperii. Poţi servi o masă dietetică şi delicioasă, urmărind aceste sfaturi:

1.Trebuie să-ţi dai seama că e o mare provocare să creezi un meniu de Sărbători sănătos, mai ales dacă ai invitaţi care nu sunt “fani” ai mâncărurilor sănătoase. Meniurile clasice de Crăciun sunt foarte “grele” şi pline de grăsimi, aşa că fii sigur că meniul tău va fi complet diferit. Totuşi, diferit nu înseamnă neapărat mai prost.
2.Fă ca mâncarea ta să semene cu mâncarea normală. Ai putea decide chiar să nu menţionezi invitaţilor tăi că îi aşteaptă un meniu “dietetic”, mai ales dacă reuşeşti ca gustul să rămână delicios pentru preparatele tale. Adevărul este că mâncărurile dietetice nu trebuie să arate altfel decât cele normale şi, cu puţină măiestrie, vei obţine şi acelaşi gust.
3.Rezervă-ţi destul timp. Mâncărurile făcute de la zero îţi vor lua mai mult timp. Spre exemplu, dacă alegi să faci o plăcintă pentru desert în loc de a comanda sau cumpăra un cozonac, îţi va lua mai mult timp.
4.Nu uita de legume. Legumele sunt o garnitură foarte bună pentru fripturi. În loc de clasicii cartofi prăjiţi, poţi să serveşti broccoli cu un sos de iaurt.
5.Alege o variantă mai sănătoasă pentru desert. In loc de cozonac sau prăjituri cu multă cremă, poţi face o plăcintă clasică cu mere sau dovleac, ce va avea cu cel puţin 200 de calorii mai puţin.
6.În loc de aperitive pline de grăsimi, serveşte o salată verde cu un dressing din iaurt fără grăsimi.
7.Poţi chiar servi o supă ca unul dintre felurile principale, în loc de trei-patru feluri pe bază de carne.
Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here