Cum să ai un sistem imunitar mai bun

279
sistem imunitarUn sistem imunitar puternic te fereşte de alergii sau viroze precum gripa porcină şi îţi ajută organismul să funcţioneze în parametri normali. O alimentaţie adecvată îţi va întări sistemul imunitar şi te va ajuta să îţi menţii starea de sănătate cât mai bună. Iată câteva alimente care te vor ajuta să ai un sistem imunitar puternic.

Alimentele bogate în vitamina C
Fructele (în special citricele) şi legumele care conţin vitamina C se află în topul listei de “întăritoare” al sistemului imunitar. S-a constatat, în urma unor studii de specialitate, că vitamina C ajută la înmulţirea globulelor albe şi a anticorpilor. În acelaşi timp, consumul de vitamina C stimulează creşterea nivelului de interferon (substanţă a organismului dotată cu proprietăţi antivirale, anticanceroase şi modulatoare ale funcţiei imunitare).
Cele mai bune surse de vitamina C sunt: lămâile, lămâile verzi, portocalele, grepfruit-ul, roşiile, cartofii, papaya, broccoli, varza de Bruzelles, coacăzele, căpşunele, conopida, spanacul, kiwi şi pepenele galben.
Alimentele bogate în vitamina E
Vitamina E este un bun antioxidant şi un puternic întăritor al sistemului imunitar. Aceasta stimulează producerea unor celule care au rolul de a distruge microbii, bacteriile şi celulele canceroase.
Mai mult decât atât, s-a dovedit, în urma unui studiu făcut la Institutul Harvard, că persoanele care consumă suficientă vitamina E au cu 50% mai puţine şanse de a se confrunta cu atacurile de inimă.
Iată câteva dintre alimentele care conţin vitamina E: seminţe şi ulei de floarea soarelui, porumb, soia, fructe oleaginoase, germeni de cereale, legume verzi, spanac, roşii, cereale.
Suplimente nutritive
Uleiul de peşte este un supliment nutritiv excelent pentru întărirea sistemului imunitar, datorită conţinutului său ridicat de acizi graşi (omega 3). Uleiul de peşte se găseşte sub formă de capsule, la orice farmacie sau plafar şi se eliberează fără prescripţie medicală.
Beta caroten
Mănâncă morcovi! Aceştia stimulează creşterea numărului de celule care luptă împotriva infecţiilor, beta carotenul fiind un puternic antioxidant. Persoanele care consumă un morcov pe zi sunt mai ferite de bolile de inimă şi de cancer.
Zinc
Stridiile, cerealele, carnea de vită sau de curcan, fasolea boabe – toate sunt alimente care conţin zinc. Necesarul de zinc este de 11 mg/zi pentru bărbaţi şi 8 mg/zi pentru femei. Atenţie însă, dozele excesive de zinc pot fi toxice, o doză de zinc sub formă de supliment mai mare de 100 mg/zi ducând la dublarea incidenţei cancerului de prostată.
Sport
O persoană care face chiar şi o oră de sport pe săptămână este o persoană cu un sistem imunitar mai puternic. Mişcarea fizică are rolul de a fortifica organismul, aşa că indiferent că faci jogging, mergi pe role, sari coarda sau dansezi, organismul tău va fi mult mai puternic şi mai rezistent.
Igiena
Deşi se spune că un organism care ia contact cu anumiţi viruşi şi bacterii este mult mai puternic şi mai rezistent, în realitate este mai bine să fi precaut şi să ai o igienă destul de riguroasă: fă-ţi duş zilnic, spală-te pe mâini de fiecare dată când atingi obiecte murdare, necunoscute sau când vii de afară şi neapărat înainte de a mânca.
Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here