Cum ne păstrăm vederea sănătoasă

275

vederea sanatoasaA acorda o atenţie deosebită ochilor este un lucru esenţial al unei îmbătrâniri sănătoase. În continuare vă punem la dispoziţie anumite practici pe care e bine să le încercaţi pentru a evita costul destul de ridicat al tratamentelor pentru afecţiunile ochilor.

Sunt boli ale ochiului ce înaintează lent şi nu prezintă disconfort. De exemplu, glaucomul.

Persoana în cauză vede normal, nu prezintă dureri, dar se poate depista la controalele de rutină o presiune în interiorul ochiului. Glaucomul apare datorită faptului că se opreşte fluxul normal de lichid dintre cornee şi cristalinul ochiului. Încet – încet, se produce pierderea vederii periferice, iar dacă nu se depistează şi se aplică tratamentul adecvat la timp, poate duce la orbire. Dacă că ai glaucom, acordă o atenţie sporită vederii şi aplică tratamentul aşa cum ţi-a prescris medicul specialist, pentru a-ţi menţine vederea sănătoasă cât mai mult timp.

O altă afecţiune a ochilor este cataracta, care este cauza opacizării cristalinului ochiului. Şi în acest caz, persoana în cauză nu prezintă nici un fel de durere, deoarece afecţiunea progresează treptat, în special după 60 de ani.

În momentul în care s-a pus diagnosticul de cataractă, aceasta se tratează chirurgical.

Atenţie!

Un control la oftalmologie odată la doi ani este metoda cea mai bună pentru a depista din timp una din afecţiunile de mai înainte amintite, şi mai cu seamă dacă unul dintre părinţii tăi s-a confruntat cu aceste boli: glaucom sau cataractă.

Fumatul, una din cauze

După vârsta de 60 de ani, se poate produce ceea ce se numeşte degenerescenţă maculară, o afecţiune ce cuprinde numeroase boli oftalmologice şi care agravează vederea, astfel încât se poate şi pierde. Fumatul se numără printre factorii care duc la posibilitatea apariţiei a degenerescenţei maculare, prin acţiunea toxică asupra retinei.

Ce dietă trebuie să adopţi pentru a preîntâmpina bolile ochilor

Alimentele pe care le consumi cât şi suplimentele alimentare au o acţiune destul de importantă în ceea ce priveşte sănătatea ochilor şi au rolul de a acţiona împotriva îmbătrânirii vederii. Iată de ce ai nevoie pentru a întârzia pierderea vederii!

– Acizii graşi Omega 3, pe care îi întâlnim în: peşte, icre, nuci, fasole, ulei de seminţe de in

– Vitamina C are o contribuţie pozitivă împotriva instalării cataractei: Vitamina C o găsim în: portocale, lămâi, ananas, grepfrut, zmeură, kiwi , broccoli, ardei, tomate, pătrunjel

– De asemenea Vitamina E reduce şi ea formarea cataractei. Resurse de vitamina E: ficat, gălbenuş de ou, ulei de soia sau de porumb

– Gingko biloba, un antioxidant puternic care acţionează destul de bine asupra circulaţiei sângelui de la nivelul ochilor şi previne glaucomul şi degenerescenţa maculară.

Exerciţiul fizic este tot o modalitate benefică de a menţine vederea sănătoasă. Mersul pe jos chiar şi numai o jumătate de oră pe zi sau practicarea unui anumit sport sunt de un real folos.

Cristina Răscol

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here