Cum menţii arterele curate

248

artere curate11În ultimul timp bolile cardiovasculare sunt din ce în ce mai frecvente. Factorul principal care duce la apariţia acestor boli îl reprezintă înfundarea arterelor, prin consumarea anumitor alimente necorespunzătoare.

Arterele transportă oxigenul şi substanţele nutritive spre inimă şi creier. Acestea trebuie să fie puternice şi flexibile, aşa încât sângele să curgă prin ele foarte uşor. Dar odată cu înaintarea în vârstă, în interiorul arterelor se acumulează colesterol, deşeuri celulare sau calciu. Acestea odată depuse reduc viteza sângelui prin artere sau îi pot bloca acestuia accesul, ducând la apariţia bolilor de inimă, accidentelor vasculare cerebrale sau chiar atacurilor de cord.

Blocarea arterelor are o legătură strânsă cu alimentaţia nepotrivită. Preparatele prelucrate, cele care au grăsimi şi chimicale multe, în timp pot bloca arterele iar în prima fază apar dificultăţi de respiraţie sau dureri în piept. Dar există şi o mulţime de alimente care menţin arterele curate şi înlătură depozitele de grăsime depuse.

Dar să vedem ce alimente ar trebui să consumi mai des în această situaţie:

Usturoi

Usturoiul şi-a găsit utilitatea cu mult timp în urmă pentru tratarea bolilor cardiovasculare şi hipertensiunii, iar conform anumitor studii acesta are capacitatea de a inhiba calcifierea arterelor. Aşa cum a relatat un medic german persoanele care consumă frecvent pudră de usturoi au arterele mai curate şi sângele circulă mai repede, asigurând inimii şi creierului nutrienţii de care au nevoie.

Struguri

Flavonoidele din struguri au capacitatea de a preveni formarea cheagurilor de sânge şi nu dau voie grăsimii să se depună pe artere. Recomandat este a se consuma struguri săptămânal pentru păstrarea arterelor curate.

Fructe de pădure

Precum strugurii şi fructele de pădure: zmeura, afinele, murele conţin flavonoide au acelaşi efect curativ.

Sunt recomandate a se consuma în starea lor naturală sau pentru că nu este încă sezonul lor, pot fi adăugate în diverse prăjituri de casă, dacă aţi păstrat la congelator punguţe cu aceste minunate fructe.

Mere

Merele datorită pectinei conţinute, pot reduce nivelul colesterolului din sânge şi de asemenea elimină grăsimile de pe pereţii arterelor. Merele sunt bune a se consuma ca atare sau ca desert.

Spanac

Luteina din spanac previne atacurile de cord păstrând arterele curate şi stopând depozitarea colesterolului la nivelul vaselor de sânge.

Pe lângă acestea mai sunt şi alte alimente bune pentru păstrarea sănătăţii arterelor:

carnea de peşte, uleiul de măsline, roşiile, ceaiul verde, rodia.

Cristina Răscol

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here