Cum întărim sistemul imunitar

136

imunitateAlimentaţia este foarte importantă în ceea ce priveşte sănătatea noastră. Trebuie să fie adaptată vârstei fiecărei persoane şi să se adapteze cerinţelor calorice ale organismului.

În perioada rece, organismul uman e mai sensibil, tocmai datorită temperaturilor scăzute.

În continuare iată ce recomandă specialiştii că ar trebui să includem în alimentaţie, pentru a fortifica sistemul imunitar:

– Vitaminele C şi A. Cantitatea zilnică recomandată de vitamina C e de aproximativ 200 mg, pe care le puteţi obţine consumând ardei roşu, două portocale, un grapefruit sau pătrunjel. Vitamina A ar trebui să fie de aproximativ 700 – 800 micrograme, şi pe care le găseşti în morcovi, ficat, peşte, ou, unt.

– Zinc şi seleniu. Pentru a-ţi asigura cele 10 mg de zinc zilnic, puteţi consuma fructe de mare, seminţe de dovleac, pâine şi cereale integrale. Iar pentru a-ţi acoperi necesarul de seleniu principalele alimente sunt: pâinea, peştele, carnea, ouăle, nucile.

– Iaurturile probiotice sunt utile în fortificarea sistemului imunitar. Probiotice mai puteţi găsi şi în alte alimente cum ar fi: usturoiul, bananele, anghinarea, ceapa sau ovăzul.

– Merele. Sunt indicate în perioada rece datorită antioxidanţilor şi vitamine pe care acestea le conţin.

– Peştele conţine numeroase proteine şi acizi graşi omega 3, care scad nivelul colesterolului.

Încearcă să consumi cât mai puţine grăsimi, găteşte sănătos, fierbe carnea şi legumele sau consumă-le la grătar.

Alte modalităţi de a întări sistemul imunitar sunt:

– Îmbrăcămintea potrivită condiţiilor meteo, să fie cât mai călduroasă;

– Mişcarea este foarte importantă, pentru că e frig şi nu poţi alerga în aer liber, încearcă să mergi la o sală de fitness;

– Încearcă să te odihneşti suficient, acesta fiind un motiv suficient pentru un organism rezistent.

Cristina Răscol

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here