Cum faci faţă arsurilor stomacale

171
arsuri stomacaleEvită alimentele cu grăsimi
Prima măsură pe care trebuie să o iei în cazul arsurilor stomacale este să eviţi mâncărurile foarte consistente. Refluxul esofagian este cel care cauzează arsurile stomacale. Totodată, grăsimile sunt greu de digerat, aşa că trebuie să limitezi consumul de grăsimi saturate precum untul, carnea roşie sau friptura.

Cele mai indicate alimente sunt carnea de pasăre fără piele, peştele, legumele şi iaurtul. De asemenea, uleiul de rapiţă, bogat în omega 3, este foarte bun împotriva refluxului esofagian. Punctele comune pe care le au ciocolata, cafeaua şi ceaiul sunt methylxanthinele, substanţe relaxante musculare. Aceste alimente trebuie evitate deoarece provoacă arsuri stomacale. O altă bilă neagră pentru cafea este aceea de a creşte stresul, factorul care favorizează refluxul gastro-esofagian.

Stop condimentelor!
Condimentele sunt cele care contribuie la apariţia arsurilor stomacale. Ele irită esofagul şi măresc producţia de suc gastric, astfel că apare şi refluxul gastro-esofagian.
Nu abuza de mentă!
Fereşte-te de menta în exces în cazul în care suferi de arsuri stomacale. În aceeaşi măsură, evită bomboanele, băuturile şi sosurile cu mentă. Un sfat – consumă mentă o singură dată pe săptămână. Mai bine înlocuieşte-o cu pătrunjel, coriandru sau cimbru, mai puţin agresive pentru stomac.
Citricele, fructe riscante
Portocala, grapefruitul şi lămâia sunt fructe care trebuie consumate cu prudenţă în cazul în care suferi de arsuri stomacale. Gustul acid poate irita esofagul. În plus, acestea stimulează secreţia de suc gastric. Ca sfat, limitează consumul de citrice la un singur fruct pe zi şi poţi suplimenta aportul de fructe cu banane, pere, caise sau piersici.
Mai puţină ceapă!
Ceapa face parte din categoria legumelor care fermentează în intestin. Astfel, consumul acesteia favorizează arsurile stomacale şi durerile esofagiene.
Alcoolul agravează arsurile stomacale!
Vinul şi băuturile tari stimulează secreţia gastrică şi aciditatea, ceea ce agravează iritaţia esofagului. Vinul alb şi berea sunt mai periculoase decât vinul roşu. Totuşi, nu depăşi consumul a două pahare de vin pe zi (bărbaţi) şi un pahar (femei).
Uită de apa minerală!
Creşte cantitatea de aer din stomac. Rezultatul: apariţia refluxului gastro-esofagian. Un alt inconvenient este acela că apa minerală conţine minerale acide (dioxid de carbon), care nu sunt benefice organismului. Consumă numai ocazional băuturi gazoase şi, pe cât posibil, bea mai mult suc de fructe natural.
Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here