Cum faci ca o reţetă să devină mai sănătoasă

150

reteta sanatoasa2Înainte de a începe să pregăteşti ceva, analizează reţeta pe care urmează să o pui în practică şi astfel încât să poţi să o modifici în aşa fel încât rezultatul final să fie mai sănătos şi la fel de delicios.

Zahăr şi grăsimi, în cantitate mai mică

Cu puţină inventivitate, poţi reduce cantitatea de zahăr, sare şi grăsimi pe care o pui în mâncare. Un exemplu ar fi să înlocuieşti untul cu o banană pasată. Adaugă doar jumătate din cantitatea de unt recomandată în reţetă, iar pentru cealaltă cantitate adaugă o banană. Şi în ceea ce priveşte zahărul se poate face o modificare: când pregăteşti un desert foloseşte doar jumătate din cantitatea de zahăr, iar pentru cealaltă cantitate poţi folosi scorţişoară, vanilie, cuişoare, esenţă de rom, etc.

Dacă doreşti să adaugi mai puţină sare în mâncare, poţi să pui piper, cimbru, usturoi etc. pentru un gust deosebit.

Ingrediente mai sănătoase

Lapte integral înlocuit cu lapte degresat, renunţă la smântână şi consumă iaurt, foloseşte paste integrale sau din orez în locul pastelor obişnuite şi carnea de porc o poţi înlocui cu piept de pui. Aceste modificări nu fac altceva decât vor scuti câteva zeci sau sute de calorii, şi astfel scapi şi de multă grăsime.

În ceea ce priveşte torturile sau prăjiturile foloseşte ca decor fructe proaspete în locul ciocolatei, a bomboanelor. Astfel vei renunţa la câteva calorii şi vei asimila în schimb vitamine. Ce modificări mai poţi face: poţi folosi iaurt în locul maionezei, ketchup-ul cu suc de roşii pregătit în casă, topping-ul de îngheţată cu fructe.

Fiert sau prăjit?

Categoric că un piept de pui fiert nu va avea niciodată gustul unuia prăjit. Dar dacă în momentul fierberii mai pui usturoi, piper şi alte condimente, s-ar putea să-ţi schimbi părerea. De asemenea, nu trebuie să stai departe de gustul delicios al mâncării pregătite la cuptor sau la grătar. Foarte bune sunt şi tigăile din teflon sau ceramică numai bune de a prepara carne sau ouă cu un minim de grăsime.

Puţin şi bun

E în zadar strădania ta de a pregăti o prăjitură sănătoasă dacă mănânci singură cinci-şase porţii. Deci un lucru de care trebuie să ţii seama când te afli în faţa bunătăţilor de sărbători este să te mulţumeşti cu puţin. Mănâncă încet ca să simţi gustul bun al mâncării şi să te saturi mai repede şi pune la masă farfurii mai mici. Dacă mănânci în oraş împarte cu prietena felul tău de mâncare.

Cristina Răscol

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here