Cum facem faţă problemelor digestive

149

digestieTrăim o viaţă în ritm alert, nu avem timp să ne bucurăm de mese, aşa cum o făceam în copilărie şi mâncăm orice ne permite să ne ocupăm de treburi fără să ne oprim. Motive din cauza cărora sănătatea noastră digestivă are de suferit. Situaţia însă poate fi rezolvată chiar şi în condiţiile acestea.

Există suplimente nutritive, mici schimbări în stilul de viaţă, care ne pot ajuta să prevenim sau să tratăm mai uşor aceste probleme.

Probleme mai complexe, cum sunt hemoroizii, au ca principale cauze graviditatea (greutatea fătului în formare exercită o presiune foarte mare asupra uterului), greutate crescută (mai ales dacă masa de grăsime este localizată în zona abdominală) sau aportul insuficient de fibre (responsabilă de uşurarea tranzitului intestinal).
Ameliorarea disconfortului digestiv
Foarte mulţi dintre cei cu probleme digestive frecvente pot obţine rezultate pozitive cu remedii naturiste.
Acidophilus – microorganism ce poate ameliora efectele problemelor digestive, îmbunătăţind echilibrul mediului intestinal. Microflora (bacteriile din organism) ajută la prevenirea invaziei alergenilor şi microorganismelor patogene şi în recuperarea după tratamentele îndelungate cu antibiotice sau după diferite boli digestive.
Ghimbirul – a fost folosit din vremuri străvechi în tratamentul problemelor gastro-intestinale, pentru combaterea greţei şi a vărsăturilor provocate de răul de mişcare. Ghimbirul are proprietăţi anti-inflamatorii şi ajută la alinarea durerilor tractului digestiv.
Atenţie! Este nevoie de atenţie în folosirea ghimbirului în cazul persoanelor care urmează un tratament anti-coagulant şi pentru boli de inimă şi diabet.
Cascara Sagrada – a fost folosită încă din antichitate în Europa, este un arbore care conţine substanţe chimice care stimulează contracţiile intestinale. Acţionează ca un veritabil laxativ şi ajută la ameliorarea şi chiar eliminarea stărilor de constipaţie.
Fibra – are valoare nutriţională mică, dar mari efecte benefice în aparatul digestiv. Stimulează mişcările intestinale, previne constipaţia etc.
Există două tipuri de fibre: insolubile şi solubile. Cele insolubile nu se dizolvă în apă şi trec în intestinul gros în mare parte nefermentate, prevenind constipaţia. Fibrele solubile sunt parţial digerate, întârzie apariţia senzaţiei de foame, încetinesc absorbţia glucozei şi menţin nivelul de microflora din intestin. De asemenea, se pare că are un efect benefic în prevenirea cancerului de colon şi a altor boli intestinale.
Stilul de viaţă răspunzător de digestie
Printre lucrurile care pot fi făcute cu scopul de a preveni afecţiunile digestive, regimul alimentar echilibrat este cel mai bun. Dieta trebuie să fie bogată în cereale integrale şi legume, iar apa nu trebuie neglijată. În plus, un program adecvat de exerciţii fizice menţine vitalitatea organismului şi îl ajută să funcţioneze corect. Persoanele predispuse la afecţiunile intestinale este recomandat să folosească, pe lângă tratamentul medicamentos, ulei de peşte, acidophilus şi ghimbir.
Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here