Cum combaţi depresia specifică acestui sezon

300

depresiaZile mai scurte şi mai răcoroase, culori mohorâte şi chef de nimic. Cam asta reprezintă toamna pentru persoanele, pe care a pus stăpânire depresia. Pentru persoanele triste, obosite, deprimate, cu nevoia de a dormi mult şi a consuma dulciuri, iată o veste: sunteţi incluse în grupul celor care se confruntă cu depresia de sezon.

Şi cea de-a doua veste: această boală se vindecă cu voinţă şi câteva sfaturi.

Se preconizează că, în câteva decenii, depresia va depăşi ca extindere şi gravitate bolile cele mai periculoase. Conform unui studiu realizat de cercetători din cadrul Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii s-a reliefat faptul că depresia are efecte negative asupra sănătăţii de zi cu zi, mai mari în comparaţie cu unele boli cronice precum anghina, artrita, astmul sau diabetul. Depresia reprezintă o stare de spirit negativă, marcată de sentimente de tristeţe, pesimism, descurajare. În stadii avansate, depresia se manifestă prin scăderea interesului faţă de muncă, de familie, de relaţia de cuplu. De asemenea, depresia se manifestă şi prin oboseală fizică şi psihică aproape frecventă, de pierdere a apetitului sau, din contră, de o poftă de mâncare exagerată (bulimie), de insomnie sau de nevoia de a te odihni cât mai mult (somnul devine ca un drog, ca o evadare de realitate). Cele mai expuse acestei stări depresive sezoniere sunt femeile, ele fiind în proporţie de 8O% din cazuri.

Remedii contra depresiei

Cea mai eficientă soluţie pentru înlăturarea depresiei este să încercăm să profităm cât mai mult de lumina naturală. O plimbare în fiecare zi, timp de o oră, în aer liber e binevenită pentru a beneficia de o doză eficientă de lumină. De asemenea, dacă e posibil, la serviciu, mutaţi biroul lângă o fereastră şi bucuraţi-vă de razele de soare. Pauzele de masă sunt un prilej pentru a face o plimbare în aer liber, deoarece de cele mai multe ori programul de lucru se termină seara. În dimineţile senine, mergeţi la serviciu pe jos. Foarte utile în combaterea oboselii şi a depresiei s-au dovedit a fi exerciţiile fizice. De câteva ori pe săptămână, acordaţi timp de o jumătate de oră activităţii fizice: aerobic, exerciţii de gimnastică, alergare. Încercaţi să includeţi şi cei mai buni prieteni în aceste activităţi sau chiar să participaţi la diferite cursuri. Fiind alături de cineva cunoscut la un program de antrenament vă poate ajuta să nu renunţaţi. De altfel, alimentaţia este deosebit de importantă în lupta împotriva depresiei sezoniere. Ideal este să consumaţi alimente care conţin magneziu: banane, kiwi, migdale, cacao, ciocolată, alune, fructe de mare. De asemenea, carbohidraţii sunt esenţiali organismului, care activează secreţia de serotonină: musli, ceai îndulcit, pâine cu seminţe, paste, cartofi copţi, fasole, mazăre, soia, produse de panificaţie din făină integrală. Anumite studii spun de eficienţa sunătoarei.

Aromoterapia este o metodă de combatere a depresiei prin relaxarea corpului şi a sistemului nervos. Uleiurile din plante care luptă împotriva depresiei sunt uleiurile florale, ca uleiul de muşcată, trandafir, iasomie, roiniţă, uleiuri de citrice – lămâie, grepfrut, mandarin.

De asemenea, trebuie evidenţiat faptul că, atitudinea interioară este importantă pentru depăşirea stărilor de depresie. Schimbarea atitudinii interioare se face prin consultarea unui psiholog care vă va determina să conştientizaţi cauzele ce au dus la instalarea depresiei şi, de asemenea, să vă corijaţi comportamentele şi atitudinile interioare greşite, care au dus la această problemă. Pentru persoanele religioase, rugăciunea zilnică, asistarea la slujbele colective sunt de un real ajutor. De asemenea, există foarte multe studii statistice care relevă faptul că persoanele foarte religioase sunt practic imune la anumite tulburări psihice, inclusiv la depresie.

Depresia poate apărea dintr-o varietate de cauze: predispoziţia genetică

– stres continuu, conflicte şi abuzuri

– pierderea unei persoane dragi, izolare

– boală, durere, probleme neurologice

Şi se manifestă prin:

– probleme de concentrare şi de atenţie

– tristeţe, oboseală, iritabilitate, nervozitate, pierderea interesului pentru activităţile zilnice

– tendinţa de subapreciere şi învinovăţire

– somnolenţă, nevoie de a dormi foarte mult, insomnii

– nevoie de a mânca mai multe dulciuri.

Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here