Cum combaţi balonarea

168

balonare1După masă, ţi s-a întâmplat să simţi că-ţi explodează stomacul, deşi nu ai exagerat cu mâncatul? Iată cum poţi evita balonarea consumând anumite alimente!

Atunci când se întâlnesc anumite simptome precum, stomac încărcat, un abdomen umflat şi dureros, înseamnă că e vorba despre balonare. Prin balonare, organismul ne atenţionează când facem greşeli de alimentaţie.

Alimente şi obiceiuri nesănătoase

Atunci când mănânci repede, când nu mesteci bine mâncarea şi bei apă carbogazoasă în timpul mesei, te vei balona indiferent dacă mănânci alimente care nu produc balonare. Anumite persoane nu pot digera corect diferite alimente, şi atunci digestia devine greoaie, se acumulează gaze datorită fermentaţiei. În acest caz vezi despre ce alimente este vorba şi evită să le mai consumi.

Alimente, precum mazărea şi fasolea, produc balonare indiferent de cantitatea consumată. De asemenea, ciocolata, cafeaua şi grăsimile produc contracţii la nivelul tractului digestiv. Evită să mănânci la aceeaşi masă legume crude şi fructe.

Cum poţi scăpa de această problemă

Bea cel puţin doi litri de apă pe zi. Nu mai consuma băuturi carbogazoase, mâncarea tip fast-food, cartofi prăjiţi, tocături, maioneză, brânzeturi grase, mezeluri şi de asemenea renunţă la siesta de după masă. Fă mişcare după masă pentru a activa tranzitul intestinal. Bea apă după masă. Obişnuieşte-te să mănânci trei mese principale şi două gustări pe zi, iar alimentele trebuie consumate în cantităţi mici şi combinate aşa cum trebuie. Nu te teme că ai să te îngraşi. Alege alimente care conţin fibre: legume, fructe, fulgi de cereale.

Cristina Răscol

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here