Consumul de peşte, benefic în bolile de inimă

194
consum de pesteNutriţioniştii recomandă carnea de peşte pentru diete, deoarece este o carne slabă, cu puţine calorii, are un conţinut bogat în vitamine, fosfor şi calciu şi se digeră uşor. În diete este esenţial însă tipul de peşte pe care îl consumaţi, susţin medicii nutriţionişti.

Nicio masă fără peşte
Printre peştii cu puţine calorii se numără şalăul, plătica şi ştiuca, în timp ce heringul, nisetrul, scrumbia, stavridul sau somnul sunt peşti cu multe calorii, iar peştele de apă dulce are carnea mai slabă decât cel oceanic. Este bine să se consume peşte oceanic, fiind bogat în fluor ce are acţiune anticancerigenă. Peştele are în componenţă fosfor, calciu, iod, sodiu, potasiu, seleniu şi vitaminele A, B şi D. Se ştie deja că fosforul şi calciul sunt elementele principale pt formarea dinţilor şi a oaselor. Nu pregătiţi peştele în ulei ci în apă. De exemplu, peştele pregătit în ulei are foarte multe calorii în comparaţie cu cel care este pregătit în apă. Indicat este peştele fiert sau la grătar. Peştele afumat este mai greu de digerat şi este indicat a se consuma în cantităţi mici. Este foarte indicat femeilor gravide şi celor care alăptează, deoarece copilaşii lor vor avea o dezvoltare neuropsihică mai accelerată şi vor fi mai inteligenţi. Pentru a-ţi menţine capacităţile intelectuale care pot avea o cădere datorită îmbătrânirii, consumă două mese de peşte pe săptămână. Nu te feri să consumi peşte gras precum heringul, sardina sau somonul deoarece este bogat în vitamina D, ce acţionează împotriva cariilor dentare sau a unor tulburări nervoase, îmbunătăţeşte imunitatea organismului şi are un rol important în funcţionarea glandelor tiroidă, paratiroidă şi hipofiză.
Însă, conform nutriţioniştilor, la copii şi adolescenţi li se va da vitamina D suplimentar, deoarece aceştia se află în creştere şi e foarte necesară cât şi persoanelor însărcinate şi persoanelor vârstnice, predispuse la osteoporoză
Ficatul unor peşti, precum morunul sau codul este bogat în vitamina A, despre care se ştie că are un rol esenţial în procesul vederii, în dezvoltarea oaselor sau în funcţia de reproducere.
Se recomandă să se consume peşte de trei ori pe săptămână. Acizii graşi omega 3 sunt grăsimi sănătoase şi se găsesc la peştele oceanic gras (somon, hering, macrou, sardine şi păstrăv). Acest tip de peşte se recomandă în special persoanelor suferinde de psoriazis, poliartrită sau astm bronşic.
Conform unor studii recente, consumul frecvent de peşte previne şi încetineşte depunerea de grăsimi pe pereţii vaselor de sânge, protejează împotriva apariţiei bolilor cardiovasculare, cum ar fi infarctul de miocard, accidentul vascular cerebral, hipertensiunea arterială sau tulburările de ritm cardiac.
Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here