Consumul de mezeluri poate produce cancer si diabet

314
sanatateCremwurşti, parizer, cârnaţi, salam cu toate se perindă prin farfuriile româniilor la micul dejun. Şi cum să le rezişti domnule când miros atât de bine? Parcă ţi-ar spune: “Mănâncă-mă!” Deşi, sunt alegerea cea mai bună când vine vorba de un mic dejun rapid, nu sunt neapărat şi sănătoase.
Ce sunt mezelurile
Mezelurile sunt produse alimentare, obţinute din carne tocată şi condimentată, care mai apoi este introdusă în membrane (fie naturale sau artificiale) supusă unor procese termice (pasteurizare, afumare, uscare) ori maturare, în funcţie de respectivul produs.

Sunt preparate din carne (de diferite categorii) peste care se adaugă materii auxiliare (de origine vegetală ori animală) pentru îmbunătăţirea texturii ori pentru creşterea valorii nutritive.
Mezelurile sunt cancerigene
Conform unui studiu din 1993, realizat pe 472.000 de subiecţi din 9 ţări, s-a constat că este periculos să consumăm zilnic mezeluri. Este nevoie de o cantitate de 60 de grame pentru creşterea riscului de cancer cu 50 de procente. De-a dreptul terifiant, nu? Iată de ce vă spuneam ceva mai devreme că mezelurile nu constituie cea mai bună alegere pentru un mic dejun sănătos.
Dacă pentru unii dintre voi această informaţie este brusc catalogată ca nefondată, vă spun să vă mai gândiţi o dată. S-a dovedit că în urma consumului de mezeluri, nivelul de nitriţi ,din acestea, intră în contact cu fierul şi aminele din organism, favorizându-se procesul de secreţie a unor substanţe cancerigene şi evident că nu mai rămâne decât un pas până la declanşarea cancerului.
Mezelurile şi diabetul de tip doi
S-a demonstrat în urma unui test că un consum prea mare de mezeluri vă poate îmbolnăvi de diabet de tip doi. Grăsimile saturate sunt responsabile pentru acest lucru. Grăsimile din mezeluri afectează problemele biliare.
Dacă aveţi probleme cu bila, ar trebui să ştiţi că mezelurile nu fac casă bună cu sănătatea. Grăsimile din acestea pot declanşa o hipertonie biliară, care se caracterizează prin dureri cumplite în partea superioară a abdomenului, însoţite de scaune diareice.
Un mic dejun fără mezeluri
Mulţi sunt de părere că dacă taie de pe lista meniului mezelurile nu au ce să mai consume. Dar, nu este aşa, cred că mai degrabă este vorba de teama de a accepta o schimbare în regimul alimentar. Lactatele sărace în grăsimi, ouăle fierte, legumele proaspete şi de ce nu o friptură din carne slabă constituie o alegere bună pentru un mic dejun sănătos.
Iarăşi o alegere bună o reprezintă combinaţia dintre lapte şi cereale integrale. Atât laptele cât şi cerealele integrale au suficiente minerale şi vitamine. Evitaţi în schimb brânza topită şi feta. Da, ştiu că au proteine, dar au şi ceva cam multe lipide (grăsimi).
Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here