Combinaţii bune, dar şi rele ale alimentelor

140
Este bine să ştim cum combinăm anumite alimente pentru a duce un stil de viaţă sănătos, dar şi pentru persoanele cei vor să slăbească. Dacă suntem persoane sănătoase, nu există mâncăruri nesănătoase pentru noi: periculoase pot fi, eventual, anumite combinaţii de mâncăruri.

Ce se recomandă
Paste şi fasole
Aceste alimente sunt bogate în proteine. Nu toate alimentele au această cantitate importantă de aminoacizi. De aceea, trebuie combinate în aşa fel încât unele să completeze carenţele altora. Un bun exemplu ar fi Cerealele (sub formă de paste) cu legumele, sau cerealele cu nuci, migdale.
Cotlet prăjit cu salată verde şi lămâie
Vitaminele C şi A prezente în salată şi în lămâie ajută organismul să sintetizeze mai uşor substanţele dăunătoare din friptură. Printre acestea se află şi radicalii liberi, care provoacă îmbătrânirea şi distrugerea celulelor.
Morcovi în combinaţie cu ulei
Putem combina uleiul cu alimentele bogate în caroten şi în vitamina A (morcovi, spanac, ridichi), în vitamina E (varză, salată verde) şi în vitamina K (roşii). Sunt substanţe care trebuie să fie dizolvate în grăsimi pentru a fi absorbite de organism. E de preferat ca legumele crude să fie consumate fără grăsimi.
Varză şi portocale
Fasolea, ridichile, varza şi anumite legume conţin fier care este mai bine asimilat când este asociat cu vitamina C. Petru a profita din plin de aceste beneficii, fructele care conţin multă vitamina C se consumă crude. Nu trebuie să exagerezi, pentru că poţi obţine efectul contrar. Atunci când consumi fasole uscată, e bine ca mai târziu să mănânci portocale, kiwi, da nu mai mult de un fruct sau două.
Ce nu e recomandat
Lapte în cafea
Mulţi preferă să pună în cafeluţa de dimineaţă şi puţin lapte. De multe ori nu te simţi bine după ce ai băut cafea cu lapte. Acizii conţinuţi de cafea duc la modificarea proteinelor din lapte, ceea ce îl transformă într-un aliment greu de digerat.
Brânză cu şuncă
Această combinaţie este foarte gustoasă, dar nu are efecte benefice asupra organismului. Conţinutul de calciu al brânzeturilor, precum şi fierul din şuncă face ca aceste alimente să nu poată fi introduse în corp în acelaşi timp, deoarece nu sunt absorbite complet. În acest caz fierul, este lăsat la o parte de organism, în favoarea calciului.
Lactate în combinaţie cu biscuiţi
Absorbţia calciului se diminuează din cauza unor substanţe conţinute de cereale sau de produsele alimentare bogate în fibre de cereale. Poţi mânca biscuiţii, dar nu în combinaţie cu laptele. Consumaţi alternativ pâine albă şi neagră. Brânzeturile şi lactatele nu trebuie consumate împreună cu cacao şi spanac.
Conopidă cu peşte
Varza şi conopida conţin substanţe care împiedică absorbţia iodului. Acesta ajută la buna funcţionare a glandei tiroide, şi implicit a metabolismului. Se poate evita această situaţie dacă se fierb bine legumele sau dacă se foloseşte sarea iodată în locul sării obişnuite.
Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here