Cocos, în forme variate

161

cocosLaptele de soia nu prea e iubit de către mulţi dintre noi, considerându-l respingător datorită gustului pe care îl are. Cred că e groaznic să ai intoleranţă la lactoză (zahărul din lapte) şi să vrei să bei lapte, de altfel o sursă de calciu.

Să trebuiască să consumi numai lactate pe bază de soia, pentru că aşa ţi-a recomandat doctorul, dar să nu simţi o plăcere când îl consumi.

Laptele de cocos, o băutură bună pe timp de vară

Laptele de cocos este o băutură nouă, fără conţinut de lapte. Numele pur şi simplu ne duce cu gândul că este o băutură fină cu înfăţişare lăptoasă şi aromă… uau, de cocos. Se găseşte sub diverse variante: cu zahăr sau fără. Laptele de cocos se obţine din cremă de cocos.

Dar în afară de lapte, se mai găsesc şi alte sortimente: iaurt din lapte de cocos, deserturi îngheţate, din lapte de cocos şi lapte de cocos cremos, pentru a savura din plin aroma acestui minunat fruct exotic.

Uleiul de cocos, bun în afecţiuni gastrointestinale

Se bucură de multe avantaje şi de aceea e recomandat în pregătirea meniurilor. Se obţine din pulpa fructului matur, are grăsimi saturate şi punctul de ardere ridicat, fiind ideal pentru prăjeli. Pentru că nu se descompune la temperaturi mari şi emană substanţe nocive ca alte uleiuri, uleiul de cocos nu se strică aşa de repede. Cel pentru consum, care se găseşte în magazine, nu are grăsimi nocive-trans. Motiv pentru care îl găsim de apreciat.

Cei care de regulă consumă ulei de cocos, au observat îmbunătăţiri în ce priveşte rata metabolismului, scad infecţiile şi care datorită proprietăţii de ardere a grăsimilor, au pierdut în greutate. Cercetătorii sunt de părere că, uleiul de cocos este bun în afecţiunile gastrointestinale şi problemele de fibroză cistică.

Apa de cocos, dulce şi bună

Dacă aţi ales fructe de cocos, tinere (necoapte) nu le aruncaţi. Deoarece conţinutul lor este sănătate din plin: apa de cocos. A primit denumirea aceasta deoarece nu are nicio culoare, este o băutură delicioasă, perfectă pe timp de vară. Şi se obţine din fructul copt dar şi din cel necopt.

Alegeţi această băutură în locul sucurilor carbogazoase şi datorită faptului că este săracă în calorii, de aceea se regăseşte şi în compoziţia anumitor băuturi sportive, datorită conţinutului de electroliţi.

Aşa că, renunţaţi la băuturile carbogazoase, dulci şi potoliţi-vă setea cu lapte de cocos ori apă de cocos, iar dacă aveţi probleme gastrointestinale, uleiul de cocos este cea mai bună alegere pentru a pregăti mâncarea.

Cristina Răscol

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here