CJRAE Gorj vrea mai mulţi psihologi şcolari

372

Conform normativelor în vigoare ar trebui angajat un psiholog la 800 de elevi. Reprezentanţii Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE) Gorj consideră însă că, astfel, foarte mulţi elevi ajung să nu poată beneficia de asistenţă psihopedagogică, deşi au nevoie. Tocmai de aceea, CJRAE Gorj cere modificarea normei de înfiinţare a unui cabinet de asistenţă psihopedagogică şi a unui post de consilier şcolar psiholog de la 800 de elevi la 600 de elevi.

În momentul de faţă, în şcolile din judeţul Gorj sunt angajaţi 48 de psihologi şcolari. Deşi judeţul nostru stă destul de bine la acest capitol, comparativ cu alte judeţe, numărul psihologilor şcolari nu este suficient de mare pentru a face faţă nevoilor elevilor gorjeni, spune Ion Elena, directorul CJRAE Gorj. „Prezenţa profesorului psiholog/consilierului şcolar prin cabinetele de asistenţă psihopedagogică şcolare sau interşcolare este deosebit de importantă şi necesară. Dar, în condiţiile normării profesorului psiholog şcolar după actuala legislaţie – la un număr de 800 de elevi existenţi într-o şcoală, rămân foarte multe şcoli şi, implicit, foarte mulţi elevi fără a beneficia de asistenţă psihopedagogică, deşi se constată că au mare nevoie de aceasta”, a declarat Ion Elena, directorul CJRAE. Pentru a asigura asistenţa psihopedagogică pentru toţi elevii care au nevoie, elevi al căror număr este creştere, conducerea CJRAE Gorj solicită realizarea demersurilor necesare pentru modificarea normei de înfiinţare a unui cabinet de asistenţă psihopedagogică şi a unui post de consilier şcolar psiholog de la 800 de elevi, cât este în prezent, la 600 de elevi. „Iniţiativa noastră vine să rezolve necesitatea existenţei unui profesor psiholog şcolar care să poată oferi consiliere în fiecare zi la o şcoală şi nu o dată la două-trei zile cum se întâmplă în prezent la şcolile care nu au un număr de cel puţin 800 de elevi înmatriculaţi. În această situaţie se află foarte multe unităţi de învăţământ din mediul rural, dar şi o parte din cele situate în mediul urban. Impactul, din punct de vedere psihorelaţional, educaţional şi social, al modificărilor propuse la actul normativ deja existent va fi benefic sub mai multe aspecte, care presupun în primul rând: creşterea numărului de elevi care pot beneficia de serviciile de asistenţă psihopedagogică, eliminarea situaţiilor discriminatorii existente în prezent între şcolile din mediul rural şi mediul urban; creşterea calităţii serviciilor de asistenţă psihopedagogică şi creşterea calităţii educaţiei; dezvoltarea comportamentelor prosociale; îmbunătăţirea climatului social din comunităţile şcolare şi comunităţile sociale”, spune directorul CJRAE Gorj. Potrivit acestuia, elevii au nevoie de asistenţă psihopedagogică în adaptarea la mediul şcolar, familial şi social, în depăşirea unor situaţii speciale tentante precum consumul de substanţe interzise, cele legate de abandon şcolar, violenţă, furt, viaţă sexuală, conflict didactic etc..
R.L.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here