Cireşele, ideale în curele de slăbire

169

cireseSezonul cald este propice concediilor la mare, de aceea ne dorim şi o siluetă de invidiat, deoarece trebuie să ne simţim cât mai confortabil şi să arătăm cât mai bine în costumul de baie.

În această perioadă, ca de altfel pe tot parcursul anotimpului călduros găsim tot felul de fructe şi legume care ne ajută să ne menţinem silueta şi să adăugăm organismului un aport de vitamine. În sezonul cald şi hidratarea este foarte importantă, de aceea trebuie să asigurăm necesarul zilnic de lichide.

Cireşele, aport de vitamine şi minerale

Este sezonul cireşelor, apărute încă, iar sezonul lor mai durează încă două luni.

Aceste fructe minunate au un conţinut important de vitamine şi minerale, ele sunt indicate în curele de slăbire pe timp de vară. Cireşele au în compoziţie apă, zaharuri, acizi organici, vitaminele: A, B1, B2, B6, C, E, P, PP, minerale, oligoelemente şi acid pantoteic.

Cireşele sunt indicate şi pentru detoxifierea organismului, cele roşii conţinând antioxidanţi puternici care reduc riscul apariţiei bolilor de inimă, în special vara când sistemul cardio-vascular este suprasolicitat datorită temperaturilor ridicate. Cercetători au demonstrat că cireşele consumate pe termen lung reduc nivelul colesterolului şi trigliceridelor din organism. De asemenea cireşele au şi proprietăţi antiinflamatorii, antibacteriene, reduc durerile provocate de artrite, reduc nivelul de acid uric, şi sunt foarte importante în odihnă şi în instalarea somnului. Numeroase studii au demonstrat că cireşele protejează neuronii împotriva deteriorării, deci ne putem menţine sănătatea creierului consumând cât mai multe cireşe.

Având calorii puţine, cireşele sunt indicate în curele de slăbire, fiind excelente pentru eliminarea surplusului de kilograme, dar au un conţinut ridicat de vitamine şi minerale precum şi antioxidanţi şi diuretice. De altfel, cireşele sunt o sursă de energie pentru organism, elimină toxinele, refac funcţia renală şi reglează metabolismul lipidelor.

Cum se ţine cura de cireşe

Se recomandă o cură de cireşe în tot sezonul, în timp ce, timp de două, trei zile pe săptămână numai de cireşe fără a depăşi 3 kg pe zi.

În afara acestor zile trebuie să ştiţi că va trebui să aveţi o alimentaţie cu conţinut de proteine (carne de pui sau peşte), dar şi lipide (din peşte, ulei de măsline).

Totuşi înainte de a începe o cură cu cireşe, deşi în general nu implică riscuri pentru sănătate, este indicat un consult al medicului, deoarece există cazuri în care regimul trebuie să fie strict şi atunci curele nu sunt permise.

Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here