Cele mai bune alimente pentru femei

158

alimnteAlimentaţia femeilor trebuie să fie diferită de cea a bărbaţilor? Răspunsul este da, pentru că necesităţile organismului unei femei sunt şi ele diferite. Medici americani au explicat că orice femeie după vârsta de 30 va trebuie să adauge în meniu câteva alimente importante, care vor influenţa pozitiv atât sănătatea cât şi silueta. Dar să vedem despre ce este vorba.

Proteinele din soia sunt importante pentru inimă şi se pot întâlni în tofu, unt de soia sau cereale. Sunt o sursă de substanţe nutritive şi reduce colesterolul “rău” din sânge (care împiedică circulaţia sângelui în vene şi artere). Consumul zilnic este de aproximativ 25 de grame de proteine de acest tip.

Cerealele integrale conţin fibre, fiind bune reglatoare de digestie, foarte des întâlnită la femei. Se recomandă consumul de pâine integrală, orez integral, porumb, germeni de grâu şi fulgi de tărâţe.

Va trebui să consumaţi alimente bogate în acid folic (asparagus, portocale, fasole). Iar dacă eşti însărcinată cu atât mai mult.

Afine proaspete şi suc de afine

Aceste minunate fructe au antioxidanţi, acid elagic (fiind anticancerigen), fibre, dar şi vitaminele B2, C şi E. Sunt excelente pentru a trata şi preveni infecţiile urinare şi îmbunătăţesc activitatea cardiovasculară.

Apa! Nu e considerat aliment, dar merită să fie adăugată pe listă, fiind esenţială în buna funcţionare a metabolismului. De asemenea, face ca digestia să fie mai uşoară, elimină stratul de grăsime în exces şi toxinele. Pentru a da randament se recomandă de către nutriţionişti consumul a 8-10 pahare de apă zilnic.

Nucile sunt alte alimente care sunt recomandate cu succes femeilor datorită faptului că echilibrează colesterolul, dar previn şi afecţiunile aparatului circulator. Sunt o sursă naturală de proteine proteine, calciu, fosfor, zinc, seleniu, acid folic, vitaminele C şi A. Totuşi, datorită faptului că au şi calorii sunt recomandate a se consuma în cantităţi moderate.

Legume cu frunze verzi – orice fel, începând cu napi, pătrunjel, salată verde, etc. Sunt nutritive şi conţin fibre.

Fructe şi legume cu conţinut de vitamina C. Aici intră: citrice, căpşuni, ardei verzi şi roşii, broccoli, spanac, tomate, cartofi, kiwi. Prin consumarea acestora se vor evita maladiile coronariene şi organismul va beneficia de vitamina C, esenţială acestuia.

Alimente bogate în fier – astfel se vor preveni anemiile. Surse de fier găsim în: tofu, carne slabă de vită, spanac, varză, peşte, ficat, carne de pasăre, ouă, dovleac, fasole uscată, cartofi dulci. Femeile au nevoie de mai mult fier decât bărbaţii.

Alimente bogate în calciu. Asigură sănătatea oaselor şi previn apariţia osteoporozei, des întâlnită la femei. Produsele lactate, legumele verzi şi tofu trebuie să nu lipsească din alimentaţia de zi cu zi.

Cristina RĂSCOL

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here