Ceaiurile cele mai indicate iarna

165

ceaiÎn alte anotimpuri ceaiul nu este una dintre cerinţele principale, în anotimpul rece un ceai băut de câteva ori pe săptămână va fi de un real ajutor sănătăţii. Pentru că se ştie, consumul de lichide şi necesarul de vitamine este în scăderea pe perioada sezonului rece (se consumă fructe şi legume mai puţine şi se bea apă în cantităţi reduse).

Mai mult, ceaiul conferă o stare de confort organismului, îl încălzeşte, pregătindu-l pentru frig, iar ingredientele ce se află în acestea ne feresc de răceli. Pentru a beneficia din plin de calităţile plantelor, nu le fierbeţi, puneţi plantele după ce aţi oprit focul iar apa nu mai fierbe. Plantele se lasă un sfert de oră dacă sunt frunze sau flori şi aproximativ 25 minute dacă utilizaţi fructe/fructe fărâmate.

Ceaiuri sănătoase pe timp de iarnă

Ceai din fructe de cătină. Cătina este plină de vitamine. Din această cauză ceaiul de cătină pe timp de iarnă poate înlocui o parte din lipsa vitaminelor pe care le-am putea lua din fructe şi legume. Cătina încarcă organismul de energie, mobilizând organismul şi fiind de ajutor acestuia de a se adapta mai uşor la trecerea bruscă de la căldură la frig.

Ceai din măceşe. Este un bun vasodilatator, protejează vasele de sânge şi aduce un surplus de vitamina C. Ca şi ceaiul de cătină, ajută organismul să se obişnuiască rapid cu schimbările de temperatură, ne ţine departe de gripe şi răceli, crescându-ne imunitatea.

Ceai de scorţişoară. Scorţişoara măreşte temperatura corpului, ne protejează de răceli şi ne ajută să facem faţă frigului (în comparaţie cu măceşele, acţiunea sa în acest sens este una deosebită, fiind de un real sprijin inimii).

Ceai verde. Se cunosc proprietăţile anticancerigene, de reducere a colesterolului rău şi de reglare a glicemiei, ceaiul verde este energizant, menţine tonusul mental şi activează imunitatea.

O altă calitate a ceaiului verde este aceea că, reface echilibrul electrolitic în momentul deshidratării.

Ceai de busuioc. Busuiocul are calităţi antiseptice, antiinflamatorii şi sedative.

De asemenea măreşte rezistenţa organismului la temperaturile scăzute.

Ceai de muşeţel. Acest ceai este antiseptic şi prin consumul frecvent al acestuia ne ajută să nu răcim.

Ceaiul de măceşe, scorţişoară şi cătină este indicat să nu se bea pe nemâncate, înaintea mesei, după ce aţi mâncat o felie de pâine prăjită şi cu puţină brânză (aceste ceaiuri, în special cel de măceşe, ar putea irita puţin stomacul).

Ceaiul de busuioc şi cel de muşeţel este preferabil a se bea seara.

Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here