Ce trebuie să ştim despre alimentaţia copiilor

147

copilul manacaAlimentaţia copiilor este răspunderea părinţilor. Dacă micuţul se îngraşă şi face colăcei pe burtică, răul a fost făcut iar remedierea lui este o problemă foarte grea. Varianta cea mai bună este, însă, prevenirea.

Anumite reguli simple de alimentaţie a copiilor îţi vor fi de mare folos pentru a avea o greutate normală copilul tău, ceea ce înseamnă şi o viaţă sănătoasă.

Micuţii care până la vârsta adolescenţei nu s-a confruntat cu probleme de greutate peste limita normală, au cu 50% şanse mai mici să devină obezi la vârsta adultă.

Micul dejun, servit întotdeauna

Copiii care nu mănâncă micul dejun, au tendinţa de a sări şi peste alte mese ale zilei. Acest obicei e întâlnit mai cu seamă în rândul fetelor şi al adolescenţilor. Cei care nu mănâncă de dimineaţă, preferă să fumeze.

În general, sunt mai puţini cei care nu mănâncă de dimineaţă copiii până la 10 ani. În schimb, cei mai mulţi care sar peste masa de dimineaţă ajung să fie copiii care depăşesc 12, 13 ani, procentul acestora ajungând destul de mare.

Cei care servesc micul dejun consumă mai mult lapte, dar şi fructe şi legume mai multe.

Gustare sănătoasă

Este o mare diferenţă între a gusta tot felul de preparate junk food şi gustările nutritive. Gustarea are sarcina dea a acoperi golurile dintre mese cu nutrienţii care sunt absolut necesari organismului copilului.

Uită de tot felul de produse din diferite pungi colorate cu foarte mulţi aditivi, grăsimi şi sare şi îndreaptă-i atenţia spre floricele de porumb, nuci şi ciocolată neagră, având antioxidanţi şi fibre, toate însemnând alternative de alimentaţie sănătoasă pentru copii.

Atenţie la ce bea

Acordăm atenţie sporită la ceea ce micuţul mănâncă, dar nu dăm atenţie la ceea ce bea, luând în considerare băuturile calorice care sunt un real pericol.

Nu uita laptele. Marea majoritate a masei osoase se formează în a doua copilărie şi la adolescenţă, iar laptele este esenţial pentru a avea un ţesut osos puternic.

Copiilor cărora nu li se administrează de către părinţi cantităţi suficiente de calciu sunt expuşi unor riscuri majore, în ceea ce privesc bolile osoase de mai târziu. Şi mai mult, aceştia vor fi tentaţi să consume sucuri acidulate, nu lapte.

Masa în familie

Copiii, ai căror părinţi şi fraţi consumă mâncare gătită în casă, de câteva ori pe săptămână, sunt mai puţin expuşi riscului de a deveni supraponderali.

Cina în familie reprezintă o condiţie de echilibru, de trăinicie, este intervalul de timp în care familia comunică şi, de asemenea reprezintă, o garanţie pentru sănătate.

O variantă bună este să-i antrenezi pe copii la pregătirea cinei. S-a arătat că adolescenţii care au fost implicaţi în arta gătitului şi-au îmbunătăţit modul de a mânca, au ales mâncarea sănătoasă şi şi-au îndreptat atenţia către alimentele bune.

Restricţii, la zahăr

Nu ne referim la controlul asupra dulciurilor. Se ia în considerare surplusul de zahăr şi siropuri de glucoză din diferitele preparate, de la ketchup la pâinea feliată.

Un gust mai bun este şi un plus de calorii, care se înmagazinează şi se depun după fiecare masă. Citiţi etichetele de pe ambalajele alimentelor şi nu o să fiţi prea încântaţi.

Soluţia: mâncărurile pregătite în casă, fie că ne referim la ketchup sau maioneză. Astfel, copilul va avea o alimentaţie sănătoasă.

Cristina Răscol

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here