Ce trebuie să faci pentru a avea o memorie bună

330
memoriaMulte persoane întâmpină probleme în a reţine lucruri noi sau în a-şi aminti anumite informaţii. De obicei, aceste semne nu indică probleme serioase de memorie. Însă, în cazul în care simptomele sunt puternice, uiţi cum să foloseşti telefonul sau drumul spre casă, acestea pot semnala probleme mai importante, cum ar fi boala Alzheimer sau alte tipuri de demenţă, depresie, rezultatul unor lovituri serioase în zona capului, probleme ale tiroidei sau reacţii adverse la anumite medicamente.

Dacă problemele de memorie te îngrijorează, este recomandat să ceri părerea unui specialist.

Persoanele care se confruntă cu probleme de memorie pot apela la o serie de tehnici care îi poate ajuta să-şi îmbunătăţească memoria. Iată câteva dintre acestea.
Conform medicului britanic, Dominic O’Brien, care a studiat timp de zece ani metodele de îmbunătăţire a memoriei, primul pas în îmbunătăţirea memoriei este să crezi că te afli în deplinătatea facultăţilor mintale. Folosirea unor tehnici simple de stimulare a memoriei te va ajuta să reţii mai uşor detalii legate de anumite evenimente, locuri sau oameni.
Dr. O’Brien a împărţit aceste tehnici în trei grupe: imaginaţie (transformarea unei informaţii noi în imagini de care îţi poţi aduce aminte uşor), asociere (conectarea imaginilor cu ceva ce ştim deja) şi locaţia (amplasarea acestor asocieri în minte).
Sfaturi utile
Citeşte. Dr. Ryuta Kawashima a descoperit că pacienţii cu demenţă care citesc cu voce tare aproximativ 20 de minute pe zi, comunică şi socializează mai bine.
Desenează. Încearcă să desenezi 10 minute pe zi anumite figuri cu mâna stângă (sau, în cazul în care eşti stângaci, cu mâna dreaptă). Pentru că foloseşti mâna cu care nu eşti obişnuit, desenul nu va ieşi minunat dar creierul tău va munci mai mult, păstrându-se în formă.
Antrenează-te. Deşi nu este încă stabilit efectul pe care îl au exerciţiile de memorie, sunt bine cunoscute beneficiile pe care le oferă exerciţiile fizice. Mişcarea este esenţială pentru menţinerea unei bune circulaţii sangvine şi stimularea dezvoltării celulelor nervoase.
Repetă. Când ai auzit ceva ce te interesează sau vrei să nu uiţi un gând, repetă cu voce tare.
Alimentaţia. Specialiştii recomandă consumul de alimente bogate în vitamina A, C şi E, benefice pentru creier şi memorie. Acestea se găsesc în fructe şi legume colorate – banane, spanac, portocale, dar şi în peşte.
Somnul este esenţial pentru consolidarea memoriei şi pentru sănătatea ta generală. Cercetările au stabilit că un somn de 6 – 8 ore pe noapte este suficient pentru majoritatea persoanelor, însă calitatea somnului este, probabil, mai importantă decât cantitatea.
Consumă ciocolată neagră. Ciocolata este benefică pentru creier, deoarece îmbunătăţeşte circulaţia sangvină cerebrală, potrivit studiilor. Aceasta conţine o substanţă antioxidantă, numita flavanol, în pudra de cacao, care energizează funcţiile mentale.
Evident, o memorie sănătoasă nu poate sălăşlui decât într-o minte sănătoasă şi într-un corp sănătos!
Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here