Ce trebuie să consumi pentru a ocoli bolile de inimă

145
boli de inimaExistă o probabilitate foarte mare ca cineva cunoscut să fie victima unei boli de inimă sau a unei tensiuni ridicate, iar partea înfricoşătoare se referă la faptul că problemele de sănătate ale inimii se află pe locul 3 în topul cauzelor de mortalitate. Alimentaţia joacă un rol important în apariţia dar şi în tratamentul bolilor de inimă. Sunt mai multe lucruri pe care le putem face pentru a ne îmbunătăţi sănătatea inimii.

O inimă sănătoasă este un dar de care trebuie să ai grijă. Şi trebuie să acordăm o mare importanţă sănătăţii inimii. Să aruncăm o privire peste ce trebuie şi ce nu trebuie să facem pentru a avea o inimă sănătoasă.
Alimente care dăunează inimii
Produse bogate în zahăr, cu un conţinut scăzut de fibre (pizza, pâine, orez, paste)
O alimentaţie bogată în sodiu şi potasiu (produse prea sărate, consum redus de legume şi fructe)
O alimentaţie cu un conţinut redus de calciu şi magneziu (consum redus de lactate)
Produse bogate în acizi graşi saturaţi şi săracă în grăsimi esenţiale (consum exagerat de fast food şi carne roşie, consum scăzut de peşte şi diferite tipuri de nuci)
Toate aceste deficienţe pot fi corectate în parte, printr-un plan alimentar evidenţiat mai jos.
Alege carbohidraţii buni
Întreabă-te dacă ţi-e greu să te descurci fără mâncărurile de mai jos: prăjituri, bomboane, ciocolată, biscuiţi, etc. Dacă ţi-e greu, atunci e timpul să iei măsuri!
Mănâncă mai multe cereale integrale, tărâţe, ovăz, portocale, roşii, germeni, ciuperci, varză, conopidă şi salată. Prepară-ţi în fiecare zi supă cu aceste legume. Mănâncă o carne mai slabă de pui sau peşte în mod regulat.
Sucul este un mare duşman al obezităţii şi al bolilor de inimă. Încearcă să-l înlocuieşti cu apă plată.
Mineralele, foarte importante
Un deficit de calciu, magneziu sau potasiu poate duce la creşterea tensiunii. Magneziul este în strânsă legătură cu sănătatea inimii. Laptele degresat, peştele şi iaurtul sunt produse care pot oferi mai mult calciu, dar fără grăsimi saturate. Dacă iei suplimente cu calciu, întreabă-ţi doctorul dacă ar fi bine să iei şi suplimente cu magneziu.
Grăsimile, o problemă
Deşi toţi cunoaştem beneficiile pe termen lung ale unei alimentaţii sărace în grăsimi, puţini realizăm repercusiunile imediate ale alimentelor cu un conţinut mare de grăsimi.
De exemplu dacă mâncăm duminică seara carne cu un conţinut mare de grăsimi, un atac de cord poate avea loc în dimineaţa de luni!
Acizii graşi esenţiali din peşte sunt cei care vindecă.
Pe scurt
Următoarele alimente/factori pot preveni bolile de inimă:
Produsele din peşte (Omega 3) şi uleiul de măsline
Nuci, cum ar fi arahidele, migdalele (Omega 3 şi magneziu)
Fructe şi legume (antioxidanţi)
Cereale
Usturoi şi ceapă
Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here