Ce trebuie să consumăm pentru a avea o inimă sănătoasă

1109

somon pt inimaAşa cum demonstrează anumite studii se pare că românii cheltuiesc destui bani pe medicamente penru inimă. De aici ne putem da seama că în ultimul timp foarte mulţi oameni şi în special tinerii au probleme cu inima. Ca medicamente pentru inimă am putea include şi anumite alimente care au rol preventiv. Dacă se consumă în mod frecvent aceste alimente medicament pentru inimă pot da rezultate deosebite în ceea ce priveşte afecţiunile serioase ale sistemului cardiovascular.

Se ştie de fapt că duşmanii principali ai inimii sunt colesterolul şi stresul, dar care pot fi combătuţi şi cu ajutorul alimentelor pe care le punem în farfurie.

Alimentele care vin în ajutorul sistemului cardiovascular, sunt la îndemâna oricui şi pot fi incluse în orice dietă, chiar şi în cele care au la bază pierderea în greutate.

Somonul, alimentul bun pentru inimă. Acesta este o sursă veritabilă de omega 3 şi acizi graşi care protejează inima. De asemenea puteţi consuma şi alt peşte oceanic gras, precum sardinele, heringul sau tonul. Peştele trebuie consumat o dată pe săptămână.

Un alt aliment bun pentru inimă este uleiul de măsline acesta având capacitatea de a reduce riscul bolilor de inimă. Uleiul de măsline trebuie folosit în fiecare zi în salate precum şi la pregătirea mâncărurilor.

Ovăzul este o cereală care are o serie de fibre solubile care au rolul de a menţine la limite normale nivelul colesterolului, ceea îl face destul de eficient împotriva bolilor cardiace. Mai mult decât atât are o mare influenţă în păstrarea sănătăţii tubului digestiv. Ovăzul poate fi consumat cu lapte sau fructe în special la micul dejun sau la masa de seară.

Merele sunt fructe foarte bune pentru menţinerea sănătăţii inimii. Ele conţin quercetin, o substanţă care are proprietatea de a reduce inflamaţiile şi împiedică formarea cheagurilor de sânge. Pe lângă această substanţă merele mai conţin şi numeroase vitamine şi fibre, benefice organismului. Pentru o inimă sănătoasă consumaţi un măr în fiecare zi.

Migdalele şi nucile sunt fructe oleaginoase cu o mare influenţă pozitivă asupra inimii şi sistemului cardiovascular. Au în componenţa lor vitamine care fortifică pereţii vaselor de sânge. Migdalele ar trebui incluse în toate dietele, ele fiind considerate un veritabil medicament pentru inimă.

Vinul roşu conţine antioxidanţi, unul dintre ei şi foarte important fiind resveratolul, recunoscut de specialişti ca fiind foarte bun pentru inimă. Vinul roşu, consumat în limitele admise, are rol de medicament dar în acelaşi timp este şi o plăcere. Doza admisă este de maxim 230 de mililitri pe zi.

Tot ca aleiment bun pentru inimă este considerat şi grâul integral. Este o sursă de vitamine din complexul B şi de fibre. Doar două felii de pâine din făină integrală sunt benefice pentru sănătate şi sunt ideale şi în diete.

Împotriva coagulării sângelui foarte eficiente sunt legumele cu frunze verzi care conţin acid folic şi vitamina E. Legumele cu frunze verzi pot fi consumate în salate şi de asemenea susţin dietele care au ca scop scăderea în greutate.

Roşiile sunt legumele care au puterea de a reduce riscul bolilor cardiace, tocmai datorită licopenului o substanţă puternică cu rol antioxidant. Foarte bune sunt şi roşiile la conservă deoarece licopenul îşi menţine proprietăţile şi după ce acestea au fost conservare termic.

Soia are proteine cu rol în prevenirea bolile de inimă. De asemenea soia poate înlocui cu succes carnea. Soia ar trebui inclusă în alimentaţia de zi cu zi indiferent de modul în care doriţi să o serviţi.

Toate acestea incluse în alimentaţia zilnică vor acţiona ca un medicament foarte bun pentru inimă şi sunt varianta optimă pentru o sănătate de fier la orice vârstă.

Cristina Răscol

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here