Ce te îmbătrâneşte mai repede

227
fumatSă arăţi tânăr nu înseamnă neapărat să fii tânăr. Din păcate ajungem să apreciem tinereţea abia când începem să observăm diverse semne ale opusului ei: bătrâneţea. Fie ridurile ne dau de gol anii, fie oboseala, lipsa energiei şi a puterii de concentrare, scăderea activităţii sexuale etc. Ceea ce nu mulţi cunosc este faptul că tinereţea se menţine prin micile detalii pe care adesea le neglijăm: alimentaţia şi ora mesei, somnul, lipsa viciilor, mişcarea zilnică, odihna, pozitivismul etc.

Dintre numeroşii factori implicaţi în procesele de senescenţă cel mai mult ar trebui să evităm:
1. Suprasolicitarea
Stresul este un agent nociv atât asupra frumuseţii, cât şi asupra sănătăţii fizice şi psihice. Datorită tuturor modificărilor ce au loc sub influenţa stresului, organismul îşi pierde capacitatea de refacere, regenerare, luptă împotriva agenţilor patogeni şi protecţia naturală împotriva bolilor.
2. Lipsa somnului
Lipsa somnului poate duce la obezitate, diabet sau hipertensiune arterială chiar şi la persoanele tinere. De asemenea, în timpul somnului (mai ales între 22 şi 1 noaptea), corpul nostru secretă o serie de substanţe cu rol reglator, echilibrând homeostazia şi totodată în timpul acestor ore iniţiază şi chiar finalizează procese de refacere celulară, imunitară, nervoasă etc.
3. Fumatul
Cred că este de prisos să mai vorbim despre efectele nocive ale fumatului. Ţin totuşi să reamintesc câteva mai importante dintre acestea: accelerarea formării ridurilor, uscarea şi degradarea pielii, scăderea oxigenării la nivelul întregului organism şi efectul secundar este acela de accelerare a proceselor de senescenţă la nivel general, creşterea riscului de cancer, afectarea sistemului nervos etc.
4. Consumul de alcool
Consumul zilnic de alcool sau ocazional, însă în cantităţi mari afectează în primul rând ficatul, ca mai apoi să aibă efecte intense de dezhidratare, afectare a sistemului cardio-vascular, nervos, renal, endocrin etc.
5. Sedentarismul
Puţină mişcare ne oxigenează organismul, ne mobilizează sângele din depozite (splină, ficat), deschide capilarele care în repaus sunt închise (şi zona irigată e lipsită de un aport suficient de oxigen şi nutrienţi, spre exemplu musculatura striată scheletică), creşte drenajul limfatic şi secundar întăreşte sistemul imunitar, accelerează refacerile celulare şi inhibă procesele de îmbătrânire.
6. Alimentaţia
Adesea se întâmplă să ne hrănim nesănătos, iar toxinele acumulate ne perturbă metabolismul, flora intestinală, ne predispune la obezitate şi ne scade capacitatea naturală de rezistenţă la stres. O alimentaţie energizantă, însă cu puţine dulciuri şi grăsimi, precum şi hidratarea zilnică suficientă nu doar ne ajută să arătăm mai tineri, ci ne determină să fim într-o formă excelentă.
Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here