Ce să mănânci pentru a evita bolile de inimă

114

boli de inimaÎmbunătăţirea obiceiurilor alimentare şi reducerea nivelului colesterolului sunt două dintre cele mai bune metode pentru a evita bolile cardiace. Consumă alimente care nu conţin grăsimi sau conţin într-o cantitate foarte mică şi introdu în hrana zilnică atât fructe, cât şi legume şi vei avea o inimă mai sănătoasă.

Iată câţiva paşi care te pot ajuta să previi apariţia bolilor de inimă:
Include fructe şi legume în alimentaţia ta. Acestea nu numai că te vor feri de bolile de inimă, dar îţi vor întări sistemul imunitar şi detoxifia organismul. Mere, lămâi, kiwi, banane, afine – toate sunt benefice sănătăţii tale. În acelaşi timp, dietele bazate pe fructe şi legume sunt asociate cu un risc mai mic de cancer de plămân, colon, esofag şi stomac.
Consumă cereale integrale şi paste. Acestea reduc riscul de boli cardiovasculare, de cancer de colon, diabet şi previn multe alte afecţiuni datorită conţinutului bogat în fibre. Un studiu făcut timp de 20 de ani pe aproximativ 22 de mii de bărbaţi a avut următorul rezultat: riscul apariţiei bolilor cardiace scade proporţional cu numărul de porţii de cereale integrale consumate. Conţinutul ridicat de potasiu, pe care cerealele integrale îl au, reduce tensiunea arterială, iar fitoestrogenii scad nivelul de colesterol rău şi grăsimi din sânge.
Introdu în alimentaţia ta mâncăruri care conţin potasiu. Acesta ajută la prevenirea şi controlarea tensiunii arteriale. În general fructele (banane, papaya, avocado), legumele, peştele, ficatul, fasolea, cartofii şi unele produse lactate sunt bogate în potasiu.
Încearcă să înlocuieşti uleiul de floarea soarelui cu uleiul de măsline. Acesta din urmă este bogat în grăsimi mononesaturate care au rolul de a scădea nivelul colesterolului “rău”. Uleiul de măsline conţine antioxidanţi care ajută la contracţia cardiacă.
Mănâncă usturoi. Usturoiul este un aliment care, consumat zilnic, scade nivelul colesterolului, împiedicând depunerea acestuia pe vasele de sânge. În acelaşi timp, usturoiul reduce nivelul trigliceridelor din sânge.
Ardeiul iute previne creşterea nivelului de zahăr din sânge (excesul de zahăr din sânge duce la formarea colesterolului pe vasele inimii). Poţi adăuga ardei în salate sau îl poţi mânca la ciorbă.
Evită să mănânci alimente grase precum lapte, smântână, unt, brânză, îngheţată. Atunci când mergi în supermarket pentru cumpărături, citeşte cu atenţie eticheta produselor şi achiziţionează-le doar pe cele care au un conţinut scăzut de grăsimi.
Evită carnea de raţă, gâscă şi porc. Cea mai multă grăsime se găseşte în carnea de raţă, gâscă şi porc, de aceea este bine să privilegiezi carnea de vită şi peştele. Dacă totuşi pofteşti foarte mult şi nu te poţi abţine să nu guşti, ai grijă măcar ca aceasta să fie bine curăţată de grăsime. Nici pielea de pui nu este foarte sănătoasă, aceasta este grasă şi foarte calorică.
Cristina RĂSCOL

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here