Ce faci pentru a avea o digestie uşoară

131

pregatirea la burÎn materialul de astăzi vă prezentăm câteva metode prin care putem interveni în cazul unor mese bogate în mâncăruri grele.

Specialiştii sunt toţi de aceeaşi părere. Iarna nu este cel mai indicat moment pentru a apela la o cură de slăbire drastică. Organismul arde mai multe calorii datorită temperaturilor scăzute la care este expus şi din această cauză trebuie să ne bazăm mai mult pe alimente consistente.

Iarna predomină consumul de preparate grele, care-ţi pot da peste cap digestia.

În acest sens sunt câteva sfaturi, ce se referă la prepararea alimentelor şi la combinarea acestora, care pot fi de ajutor pentru reglarea funcţiilor digestive.

Foloseşte la mâncăruri ghimbir şi piper.

După o masă abundentă ia câteva pastile de cărbune medicinal. Au rolul de a absorbi aciditatea şi gazele şi astfel digestia nu va mai fi greoaie.

Consumă ceai de sunătoare, coada şoricelului sau gălbenele.

Câteva zile la rând axează-te pe consumul mâncărurilor care se digeră uşor: supe de zarzavat, legume fierte, şi consumă multe cereale.

Indicat ar fi să pregăteşti legumele la aburi, într-o sită deasupra oalei în care fierbe apa. Astfel preparatele îşi vor menţine nutrienţii şi vor avea un gust mult mai bun şi vor fi digerate de către stomac foarte uşor. La aceste legume poţi pune şi anumite mirodenii (ţelină, leuştean, tarhon, cimbru, chimion, busuioc, oregano, chimen, coriandru, boabe de muştar).

Mănâncă alimentele în ordinea corectă. Dimineaţa la trezire începeţi prin a consuma (apă, ceaiuri sau sucuri naturale) şi serveşte apoi micul dejun consistent. Fructele trebuiesc consumate cu o jumătate de oră înainte de masă. La masa de prânz, pe lângă felul principal consumă şi o salată, iar seara alege mâncăruri uşoare şi nu la o oră prea târzie. Dulciurile vor fi servite ca o gustare separată, nu imediat după ce aţi luat masa. De asemenea, specialiştii recomandă ca acestea să se consume împreună cu un ceai cald. Nu uita de lichide. Consumă 1,5-2 litri de lichide în fiecare zi (apă, ceaiuri). Lichidele au rolul de a reface sucurile digestive, care în momentul în care se servesc mese abundente se secretă o cantitate mai mare.

Apelează la mişcare zilnic. Câteva exerciţii fizice vor face ca alimentele să se digere mai repede şi vor arde caloriile în exces.

Trucuri

– După cină, mergi puţin la plimbare. Digestia va fi mai bună şi veţi dormi mai bine.

– Urcă zilnic până la 100 de trepte, vei fortifica aparatul circulator, respiraţia şi metabolismul.

– Apelează în fiecare zi la exerciţii fizice cel puţin un sfert de oră.

Cristina Răscol

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here