Ce consumăm: legume proaspete sau congelate?

219

legume congelateLegumele sau fructele care par proaspete nu sunt şi cele mai sănătoase decât cele congelate. De când se culeg şi până când ajung pe masă pot trece chiar şi două săptămâni.

Legumele congelate pe lângă faptul că sunt la fel de valoroase ca cele proaspete, au şi un conţinut bogat în nutrienţi.

Legumele aparent proaspete, nu sunt atât de bune pe cât ne-am aştepta. Nu ne referim la cele culese din grădină şi le mâncăm imediat, ci la cele aflate în supermarket. Când le cumperi ai impresia că sunt proaspete, dar, de fapt, ele sunt culese cu mult timp înainte de a ajunge pe rafturile magazinelor şi se pare că din această cauză ele pierd din valoarea nutritivă.

legumeŢinând cont de faptul că multe legume provin din alte ţări, pot să treacă şi două săptămâni de la recoltare şi până a fi servite.

Astfel, studii au demonstrat că fasolea verde îşi pierde până la 45% din nutrienţi, broccoli şi conopida pierd 25%, în timp ce morcovii sunt cu 10% mai puţin calitativi.

Deşi aceste date provin de la o companie care comercializează legume îngheţate, nutriţioniştii sunt de părere că ele ar putea fi corecte, deoarece legumele şi fructele pierd din nutrienţi, din ziua în care sunt culese. Când acestea ajung pe mesele noastre au deja mai puţini nutrienţi, deşi noi credem că mâncăm un aliment sănătos şi cu un conţinut bogat de vitamine şi minerale.

Conform unor cercetători britanici, verdeţurile congelate nu sunt inferioare celor proaspete.

Luând în calcul un sondaj de opinie, mai mult de jumătate dintre cumpărători sunt de părere că legumele presupuse a fi proaspete, din supermarket, au mai puţin de patru zile de la culegere. De fapt, ele pot avea peste 16 zile.

Legumele la pungă, care se congelează din momentul în care au fost culese, chiar dacă sunt mai vechi de două săptămâni, nu îşi pierd nutrienţii sau au la fel de mulţi ca cele necongelate.

Producătorii folosesc metode moderne de recoltare şi congelare, astfel încât să se piardă cât mai puţini nutrienţi.

Se pare că mazărea congelată conţine cu peste 25% mai multă vitamina C decât cea proaspătă, iar fasolea verde conţine aproape 50% mai multă vitamină.

Cristina Răscol

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here