Ce alimente îngraşă cel mai mult

142

alimente care ingrasaMirosul de pâine proaspăt prăjită este o obsesie a celor care urmează o cură de slăbire. Produsele de brutărie şi alimentele care conţin carbohidraţi sunt foarte periculoase pentru siluetă? Iată în continuare ce zic specialiştii despre rolul carbohidraţilor în alimentaţia noastră.

Cât trebuie consumat în fiecare zi?

Carbohidraţii ar trebui să asigure până la 60% din necesarul zilnic de energie. Dar nu toată lumea trebuie să meargă după aceeaşi regulă. Raţia ideală este diferită de la o persoană la alta.

Carbohidraţii îngraşă?

De fapt, trebuie luat în calcul raportul dintre energia primită de corp şi energia pe care o consumă. Va trebui să fiţi precauţi la băuturile exagerat de dulci, deci cu un conţinut mare de carbohidraţi. Ultimele studii, în majoritatea cazurilor, arată că un consum prea mare de limonadă îndulcită cu zahăr destinată atât copiilor cât şi adolescenţilor stă la originea obezităţii. Sunt copii care îşi asigură până la 30 % din necesarul de calorii din astfel de băuturi.

De unde reputaţia lor atât de proastă?

Prin consumul de carbohidraţi se eliberează în organism hormonul numit insulină. Iar aceasta va duce la o senzaţie de foame exagerată. Dar sunt diferite tipuri de carbohidraţi. O parte din ei se asimilează rapid de organism, deci trec foarte repede prin stomac. Senzaţia de saţietate nu este pentru o perioadă prea mare de timp. Şi de aceea, nivelul zahărului din sânge variază mult timp. Dar, evident, nimeni nu consumă doar carbohidraţi. Dacă aceştia se consumă pe lângă grăsimi, proteine sau fibre, problema saturării devine mai dificilă. Carbohidraţii complecşi, cu conţinut mare de fibre, acţionează ca un factor protector împotriva obezităţii. Iar pentru digestie corpul are nevoie de un interval de timp mai mare. Şi din această cauză, trecerea prin stomac durează mai mult.

Ce e de făcut în cazul dietelor?

Sunt anumite diete, precum dieta Atkins, care are la bază reducerea consumului de carbohidraţi. O astfel de dietă nu e indicată. Este limitată şi nu dă rezultatele aşteptate. Oamenii au nevoie de carbohidraţi – glucoza este cea mai importantă sursă de energie. Creierul asigură energia exclusiv din arderea glucozei, dar şi musculatura are nevoie de zahăr ca sursă de energie.

Iată care sunt alimentele care conţin foarte mulţi carbohidraţi: cartofii, legumele, orezul, pastele şi produsele de brutărie. Cerealele integrale sunt formate din carbohidraţi buni, bogaţi în fibre. Anumite legume oferă o cantitate considerabilă de zahăr.

Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here