Cătuşe pentru sindicalistul Fluerătoru şi 29 de zile în arest

283

Audierile de miercuri seara de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Târgu-Jiu s-au terminat “urât” pentru liderul sindical Cristi Fluerătoru. Nu a contat că este şef al Departamentului Zonal Motru din cadrul Federaţiei Naţionale Mine Energie, condusă de Marin Condescu, el fiind reţinut după ce a stat în curtea Parchetului timp de 13 ore pentru a fi audiat. Acesta a venit conform citaţiei primite miercuri la ora 12.00 şi a intrat la audierile din dosar de abia după ora 22.00. În tot acest timp sindicalistul s-a declarat nevinovat, discutând cu orice jurnalist interesat de cazul său şi spunând că nu înţelege de ce este chemat iarăşi la Parchet, după ani de zile de la consumarea faptelor pentru care este acum anchetat şi în condiţiile în care procurorii anticorupţie s-ar fi interesat şi ei de dosarul respectiv, fără să găsească vreo neregulă. Joi seara a primit însă, pe lângă cătuşe şi 29 de zile în arestul IPJ, la fel ca şi ceilalţi doi învinuiţi din dosar.

Fluerătoru a fost însă reţinut în jurul orei 1.00, când procurorul de caz, Laurenţiu Grecu, a precizat că mai sunt şi alte două persoane reţinute în acest dosar, celor trei fiindu-le adusă acuzaţia de abuz în serviciu în formă calificată sau complicitate la comiterea acestei infracţiuni, precum şi uz de fals. Celelalte două persoane reţinute pentru 24 de ore, din cele şase anchetate în dosar, sunt Sandu Benga şi Nicolae Giuran, ultimul fiind şeful comisiei de licitaţie şi director în minerit în zona Motru, timp ce primul a fost diriginte de şantier. În dosar sunt şase persoane cercetate penal, celelalte trei fiind anchetate în stare de libertate.
Dosarul vizează modul în care o firmă a liderului sindical a modernizat o porţiune de câţiva kilometri a unui drum judeţean ce face legătura între localităţile Ştiucani – Miculeşti, în apropiere de Motru, pe raza comunei Slivileşti. Anchetatorii spun, în baza unei expertize existente la dosar, că lucrările au fost de proastă calitate şi asta ar fi generat un prejudiciu de aproape un milion de lei în condiţiile în care asfaltarea drumului a fost susţinută de fosta Societate Naţională a Lignitului Oltenia, înglobată acum în CE Oltenia.
Înainte de a fi reţinut, Fluerătoru a declarat că din punctul său de vedere lucrările au fost efectuate corect, dar că drumul s-a umplut de gropi din cauza camioanelor de mare tonaj care circulă pe acolo cu cărbune, restricţiile pentru maşini cu greutate mai mare de 10 tone nefiind respectate de şoferi. Acelaşi lucru l-a menţionat şi avocata sa, care a dat ca exemplu autostrada Piteşti-Bucureşti, care necesită reparaţii după fiecare iarnă, ca şi majoritatea drumurilor din România, de altfel. Liderul sindical spera ca ieri, când va fi prezentat instanţei cu propunerea de arestare preventivă, să fie găsit nevinovat şi să fie anchetat în stare de libertate.
Gelu Ionescu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here