Câte feluri de mâncare sunt permise la o masă

676

feluri de mancareRomânii sunt obişnuiţi ca la o masă să servească mai multe feluri de mâncare. Însă nutriţioniştii ne sfătuiesc să mâncăm mai puţin şi mai hrănitor.

Din copilărie masa de prânz era considerată o adevărată desfătare culinară. Nu se poate la noi ca prânzul să nu includă felul 1, felul 2 şi desert. Iată cum asociem trei feluri diferite de mâncare, ne încărcăm stomacul şi greşim când combinăm anumite alimente care ne indispun: balonări, indigestii, kilograme în plus.

Ideal: doar un singur fel de mâncare concentrat la masă

Specialiştii în nutriţie ne sfătuiesc ca mesele principale – mic dejun, prânz şi cină – să se constituie doar dintr-un fel de mâncare. Un singur fel de mâncare înseamnă orice aliment, preparat oricum, dar care nu este fruct sau legumă. Ca un exemplu, la micul dejun este suficient să consumăm cereale cu lapte sau ou cu pâine, dar nu ambele deoarece avem deja două feluri de mâncare. Prânzul poate consta într-o porţie de carne cu legume plus o salată. Cina trebuie să conţină alimente uşoare, majoritatea nutriţioniştilor recomandând peştele asociat cu legume.

Sfat: Un fel de mâncare concentrat nu reprezintă doar un aliment, ci un amestec de alimente compatibile între ele, care este de fapt un fel consistent.

Puţini dintre noi consumă doar un fel consistent la masă. Noi, în general suntem obişnuiţi, mai ales la prânz, să avem la masă: felul 1 – ciorbă sau supă, felul doi – tocăniţe, iar ultimul fel – desert.

Dacă alegem meniul multiplu, trebuie să urmăm câteva reguli de conduită alimentară corectă:

Sfaturi:

Pregăteşte felurile de mâncare într-un mod cât mai simplu: supe de legume, supe cu carne, tocăniţe fără rântaş.

Dacă ciorba este grasă, atunci felul 2 trebuie să fie mai uşor, ar putea fi alcătuit din legume şi salată sau doar o salată mai consistentă.

Desertul ar trebui să fie opţional, dar dacă vrei neapărat, acesta trebuie să fie uşor. Sunt suficiente câteva bucăţi de plăcintă sau puţin chec.

Nu alege combinaţii greşite

Alimentaţia sănătoasă nu înseamnă să consumăm alimente din toate grupele alimentare. Recomandat este să le combinăm corect:

Fructele nu se vor consuma după alte feluri de mâncare, cel mai bun moment este dimineaţa, pe stomacul gol, sau între mese.

Nu bea apă în timpul mesei, înainte sau imediat după masă, ci numai între mese.

Sfat: Dacă ai servit un prânz copios, nu mai face acest lucru şi la cină. Alege alimente care se digeră uşor.

Mai mult, un ceai de sunătoare sau de muşeţel este bine venit, te va face să te simţi mai bine.

Cristina Răscol

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here