Câte ceva despre vitamine

448

vitamineVitaminele sunt cele care ne ţin mereu în formă. Ele pot fi considerate piesele cele mai utile într-un mecanism complex.

O singură deficienţă a unei vitamine poate crea mari probleme organismului uman.

Vitamina A sau betacarotenul este foarte important în alimentaţia de zi cu zi, dacă vrem să avem o vedere sănătoasă şi o piele frumoasă. Această vitamină susţine sistemul nervos la copii şi rezistenţa organismului la infecţii şi bacterii. În anotimpul rece, sursa cea mai bună de vitamina A este morcovul, dar ea se mai găseşte şi în alte alimente cum ar fi: roşiile, fasolea verde, caisele, dovleacul sau curmalele.

Vitamina E se opune formării cheagurilor de sânge, deci este utilă pentru a nu se produce flebitele şi îngroşarea pereţilor vaselor de sânge. Antioxidantul conţinut are rolul de a stabiliza membranele celulelor. Persoanele care au un deficit de vitamina E e bine să consume fructe uscate, sparanghel, uleiuri vegetale de soia sau porumb.

Vitamina B1 este importantă în procesul de creştere, asigură o bună funcţionare a sistemului nervos, a inimii şi a tubului digestiv. Este esenţială pentru funcţionarea în bune condiţii a celulelor. Surse de vitamina B1: cereale, tărâţe de grâu, ciuperci, fasole uscată şi nuci.

Vitamina B9 (acidul folic) foarte importantă în special persoanelor depresive dar şi vârstnicilor deoarece are rolul de a preveni bolile cardiace şi osteoporoza. Este importantă în diviziunea celulară. În urma unor deficienţe pot apărea probleme de memorie, anemie, depresie. Leguma cea mai importantă care conţine această vitamină este varza. Dar se mai găseşte şi în sfeclă, sparanghel şi suc de portocale.

Vitamina C revigorează vasele de sânge, luptă şi combate răceala şi gripa, ajută sistemul imunitar, înlătură radicalii liberi. Iarna, surse de vitamina C găsim în lămâi, broccoli, portocale, ardei, roşii.

Cristina Răscol

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here