Câte ceva despre consumul de sare şi zahăr

151
zaharEste firesc să îţi placă dulciurile. Şi este normal să te bucuri din când în când de câte o ciocolată, o prăjiturică, dar totul este să te rezumi la un consum minim de dulciuri.
Zahărul rafinat, face parte din grupa carbohidraţilor, şi este unul dintre cei mai dăunători component al acestei grupe.

Zahărul răspunde de anumite aspecte negative legate de sănătate: hipoglicemia, suprimarea sistemului imunitar, artrita, diabetul, osteoporoza, durerile de cap şi depresia. Consumaţi dulciurile preparate acasă, sau transformaţi fructele în dulciurile dvs. favorite, iar prăjitura sau ciocolata favorită într-un eveniment special o dată pe săptămână.
Conţinutul Fructelor, legumelor, cerealelor au zaharuri naturale. Evitaţi dulciurile nesănătoase introducând în dieta dvs. alimente dulci, precum căpşunile, merele, cartofii dulci, acestea fiind opţiuni gustoase.
Evitaţi, sau renunţaţi la băuturile zaharoase – fără să îţi dai seama, o doză de fanta îţi introduce în organism calorii şi chimicale. O doză de suc are aproximativ 44 de grame de zahăr. Iar dacă vedeţi inscripţionat pe eticheta unei cutii „fără zahăr”, nu vă bucuraţi prea tare, deoarece asta nu înseamnă că este şi sănătos.
Studii recente au demonstrat ca zaharurile artificiale folosite în băuturile răcoritoare de pe piaţa din ziua de azi pot interveni în sistemul natural de reglare al organismului nostru, devenind chiar dependente simţind nevoia să consumăm şi alte băuturi şi alimente dulci. Alegeţi în locul acestora un pahar de apă cu lămâie?
sareaFără sare în mâncare, aceasta nu are nici un gust, de unde şi povestea “Sarea în bucate”. Este îngrijorător atunci când consumaţi mâncăruri foarte sărate sau sare procesată. Indicat este să menţineţi un consum limitat de sodium de aproximativ 2.300 mg pe zi, aproximativ un vârf de linguriţă de sare. Mâncarea de la restaurante şi din fast food-uri, precum şi cea procesată reprezintă un aport de sare ridicat din organismul nostru. Mâncărurile procesate gen supe la conservă sau alimentele congelate conţin sodiu ascuns, ceea ce duce la creşterea cantităţii de sodiu recomandată pe zi.
De cele mai multe ori, şi cei mai mulţi dintre noi, nu suntem conştienţi de cantitatea de sodiu pe care o consumăm în fiecare zi. Sarea în sine nu este un aliment periculos. Sarea naturală, cea de calitate poate conţine până la 90 de minerale, minerale sănătoase pentru organismul nostru.
Când faceţi cumpărături nu uitaţi să căutaţi în magazine sare de mare, cea care are o tentă roşiatică sau maronie, care nu conţine coloranţi, aditivi, chimicale, şi care nu a fost albită.
Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here