Carnea de miel, un deliciu

140

carne de mielPentru că se apropie sărbătorile pascale, cu toţii ne pregătim din timp pentru a avea tot ce ne dorim la această masă. Mulţi dintre noi preferă carnea de miel, care bineînţeles este specifică în acea perioadă de Paşte. Cei care vor să sărbătorească în mod tradiţional, pe mesele lor nu vor lipsi bucatele alese specifice de Paşti, ca ouă roşii, pască şi bineînţeles nelipsitele preparate din miel, cum ar fi drobul de miel sau de ce nu o friptură la tavă de miel.

Dar iată în continuare câteva argumente care pun în valoare carnea de miel ca fiind sănătoasă.
Carnea de miel este bogată în minerale importante. Fierul, regăsit în lista mineralelor, este uşor absorbit de organism. Şi nu uita că, fierul este necesar în organism pentru formarea globulelor roşii. O porţie normală asigură 20% din doza zilnică recomandată pentru bărbaţi, şi 12% din doza zilnică recomandată pentru femei. După fier se înscriu zincul, care şi el se absoarbe uşor, vitamine şi un amino acid numit carnitina, al cărui rol este acela de a descompune grăsimile în energie. Cât priveşte zincul, carnea de miel asigură 45% din doza zilnică de zinc, important pentru buna dezvoltare a organismului şi întărirea sistemului imunitar.
Aşa cum îţi spuneam ceva mai devreme, carnea de miel este o sursă de proteine de calitate. Dacă ar fi să alegi între carnea de porc şi cea de miel, optează pentru cea de-a doua. De ce? Este mult mai slabă şi poate fi inclusă într-o dietă de slăbire. Majoritatea grăsimii este mononesaturată, adică benefică inimii. Însă, grăsimile saturate, care se găsesc în carnea de porc, cresc riscul bolilor de inimă.
La lista mineralelor mai intră: cuprul, manganul şi seleniul. Toate aceste sunt minerale importante, în ciuda faptului că mulţi dintre noi nu le ştim rolul. Ele sunt vitale în multe procese din organism. De exemplu, seleniul stimulează sistemul imunitar. Ţi-ai spune precis că lista beneficiilor se încheie aici, dar iacătă că nu. Carnea de miel mai aduce şi alte beneficii consumatorilor ei, mai precis multele vitamine din complexul B, necesare în reacţii metabolice.
Şi, pentru a te convinge că este mult mai sănătoasă carnea de miel, o porţie de picioare la cuptor are 162 de calorii şi 2,4 grame grăsimi saturate. În timp ce, 2 porţii (95 de grame, cu puţine grăsimi) de friptura din picioare de porc, la cuptor, are 685 calorii şi 4 grame grăsimi. Iar o porţie (cu grăsimi), de 100 de grame, din picioare de porc, la cuptor, are 1420 de calorii si 26,5 grame grăsimi.
Dacă nu ştii cum să alegi carnea proaspătă de miel, îţi spun că mielul tânăr are carnea de un roz palid, în timp ce mielul, mai mare, are carnea mai închisă la culoare. Poţi cumpăra de la: gât, piept, spate, până la picioare pentru friptură. Pentru o carne de calitate, nu strică să te interesezi dacă mielul a fost hrănit cu iarbă.
Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here